خبرگزاری کار ایران

پارلمان کاتالونیا رئیس جدید این منطقه را تعیین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۶۵

در حال حاضر در پارلمان کاتالونیا ۷۰ قانون‌گذار طرفدار جدایی‌اند و ۶۵ نفر مخالف آن هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان کاتالونیا امروز -شنبه- درباره این‌که آیا «کوئیم تورا»، سیاستمدار تندرو طرفدار استقلال را به‌عنوان رئیس این منطقه انتخاب کند یا نه تصمیم خواهد گرفت. پارلمان کاتالونیا در حالی در این‌باره تشکیل جلسه خواهد داد که «کارلوس پوجدمون»، رئیس پیشین این منطقه، پس از برگزاری همه‌پرسی، از سمت خود کنار کشید. 

تورا، ‌۵۵ ساله و پدر سه فرزند، از طرفداران جدایی کاتالونیا و همراهان پوجدمون است. رئیس پیشین منطقه کاتالونیا، پیش از آن‌که درگیر نبرد با دولت مرکزی اسپانیا برای استقلال کاتالونیا شود، وظیفه اداره این منطقه را به او واگذار کرد. 

روز گذشته، تورا گفت که دولتش همچنان «فرآیند ایجاد یک جمهوری [مستقل]» را ادامه خواهد داد. این اظهارات نشان از آن دارد که بحران جدایی کاتالونیا هنوز به پایان نرسیده است، حتی اگر کاتالونیا در نهایت، پس از ماه‌ها برزخ سیاسی، دولتی منطقه‌ای برای خود داشته باشد. 

با این وجود، انتظار نمی‌رود پارلمان این منطقه چندان از او حمایت کند. او برای تصدی ریاست منطقه کاتالونیا نیاز به حمایت اکثریت مطلق دارد.

او در دور دوم رای‌گیری که احتمالا روز دوشنبه صورت می‌گیرد شانس دیگری خواهد داشت. در این رای‌گیری دوم او تنها به اکثریت پارلمان نیاز دارد، گرچه به دست آوردن آن هم چندان قطعی نیست. 

در حال حاضر در پارلمان کاتالونیا ۷۰ قانون‌گذار طرفدار جدایی‌ و ۶۵ نفر مخالف آن هستند. 

اما چهار نفر از این ۷۰ نفر از اعضای حزب ضدسرمایه‌داری و جدایی‌طلب «اتحاد مردم»‌ هستند که گفته‌اند تنها به پوجدمون رای خواهند دارد. 

اگر اعضای این حزب از رای دادن اجتناب کنند، تورا می‌تواند در دور دوم اکثریت را به‌دست آورد. اما اگر اعضای حزب اتحاد مردم علیه او رای بدهند، او شکست خواهد خورد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز