خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

برگزاری ۱۵۰ ویژه برنامه به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۳۴۹

فرماندار رشت از برگزاری ۱۵۰ ویژه برنامه به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در  فرمانداری شهرستان رشت اظهار داشت: برنامه‌ریزی و هماهنگی به‌منظور برگزاری ساگرد عروج ابرمرد تاریخ اسلام امام خمینی(ره) توفیقی بزرگ برای مسئولان است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ماهیت وجودی، عزت و افتخار کنونی انقلاب اسلامی ایران به‌واسطه برکت وجود این معمار بزرگ انقلاب است، افزود: پس از گذشت 29 سال از سالروز عروج عارفانه این مرد بزرگ داغ جانگداز این واقعه همچنان تازه و فراموش نشدنی است.

احمدی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات ارتحال معمار کبیر انقلاب همواره باید با شکوه و در شأنیت این شخصیت والای تاریخ باشد خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ کنونی گاهی شاهد انحرافاتی هستیم که با اهداف انقلاب منافات دارد باید به نحوه عملکرد خود رجوع کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان انقلاب اسلامی در هر پستی که هستند باید تفکر انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) را به نسل جدید منتقل کنند گفت: نسل جوان امروز درک درست و مناسبی از امام خمینی(ره) و انقلاب ندارند و تحقق این هدف بر عهده مسئولان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه امروز تمامی رهبران بزرگ دنیا در مقابل عظمت شخصیت والای امام خمینی(ره) کرنش می‌کنند تصریح کرد: مراسمات ایام ارتحال امام خمینی(ره) باید با حساسیت ویژه‌ای در شهرستان رشت برگزار شود.

احمدی با بیان اینکه انتظار می‌رود سیما و ظاهر شهرستان به تناسب با شأنیت امام خمینی(ره) در ایام ارتحال سیاهپوش شود خاطرنشان کرد: در برگزاری مراسمات سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرستان رشت باید با کاهش کمیت در برگزاری مراسمات، کیفیت آنها را افزایش داد.

فرماندار شهرستان رشت تبیین سیره زندگی، خصوصیات اخلاقی و برکات وجودی امام خمینی(ره) برای نسل جوان امروز را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: ایستادگی در موضع خود، نظم و صلابت از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود که این ویژگی به تمامی دنیا اثبات شد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی(ره) در تمامی طول تاریخ هرگز موجب کاهش امید در جامعه نمی‌شد تصریح کرد: افزایش امید و امیدبخشی به جامعه حتی در دوران سخت و دشوار دفاع مقدس از سوی امام خمینی(ره) در کشور دنبال می‌شد.

احمدی با بیان اینکه نحو تبلیغات برگزاری مراسمات سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) باید با خلاقیتی جدید در شهرستان رشت انجام شود گفت: افزایش خلاقیت و رنگ و بویی تازه در مراسمات سوگواری امام خمینی(ره) متناسب با شأن والای این شخصیت بزرگ امروز از مطالبات مردم جامعه است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به ماه مبارک رمضان تاکید کرد: به دلیل مقارن شدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان امسال کاروان پیاده از شهرستان رشت به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام نمی‌شود.

احمدی سرکشی از خانواده‌های محرومان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی شهرستان و دیدار با خانواده شهدا را از برنامه‌های ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرستان رشت دانست و گفت: حضور فعال مدیران و مسئولان در برگزاری مراسمات ارتحال امام(ره) یک تکلیف اخلاقی است.

وی سوم خرداد را رویدادی بزرگ و تاریخی در کشور عنوان کرد و با بیان اینکه مراسماتی ویژه به منظور این مناسبت در شهرستان رشت برگزار می‌شود، افزود: بیش از 150 ویژه برنامه به‌مناسبت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و 15 خرداد در شهرستان رشت برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت از برگزاری مراسمی ویژه به‌مناسبت سالگرد عروج آیت‌الله احسانبخش در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم ارتحال آیت‌الله احسانبخش نماینده اسبق ولی‌‌فقیه در استان گیلان و روحانی مبارز انقلاب اسلامی 13 خرداد در رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز