خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد:

در انتصاب فرماندهان بسیج گرایش سیاسی افراد مد نظرقرارنمی گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۱۸

سایت خبری تحلیلی لامرود وابسته به ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد نیست. / ایمان، معنویت، بصیرت و ولایت مداری نیروهای سپاه باعثبرجستگی این نهاد مقدس شده است.

اولین نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد شامگاه دوشنبه(یکم اردیبهشت) در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سرهنگ محمد زائری‌نژاد که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه درجمع خبرنگاران سخن می‌گفت با گرامی داشت ولادت حضرت زهرا(س) - روز مادر و تولد حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیان داشت: اصحاب رسانه خود بسیجی و جزء خانواده سپاه هستند.

وی از همین روی سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اصحاب رسانه و پرسنل سپاه پاسداران را تبریک گفت و افزود: ایمان و از خودگذشتی فرماندهان سپاه، اخلاص و نیت آنان، به معنویت نیروهای سپاه، توسل به ائمه اطهار، خدمت خالصانه برای انقلاب و نظام، تمسک به اسلحه بصیرت و همچنین ولایت مداری و تبعیت از رهبری را مولفه‌هایی برای برجستگی سپاه عنوان کرد.

وی این مولفه هارا عاملی برای ایجاد قدرت زیاد سپاه در کشور دانست و افزود: سپاه همواره درحال دفاع از انقلاب بوده است.

زائری‌نژاد به فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان لامرد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هم از بعد جهاد سیاسی و هم از بعد جهاد اقتصادی شاهد دستاورد‌های خوبی بودیم.

وی با توجه به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بحثاقتصاد مقاومتی افزود: در سال گذشته شاهد الگوسازی خوبی در بحثاشتغال و کارآفرینی بودیم که سپاه با دریافت ۸۰۰ میلیون تومان بودجه از بانک مهر اقتصاد توانست قریب به ۲۰۰ شغل دراین شهرستان با این اعتبارات ایجاد کند.

وی راه اندازی مزارع پرورش بوقلمون، جوجه، قارچ و دام‌های سبک و سنگین و… را ازجمله مشاغل ایجاد شده توسط سپاه در سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال نیز اگر دولت مساعدتی در این خصوص داشته باشد، با استفاده از تسهیلات بانک‌ها می‌توانیم با تجربه خود جهت ارتقاء و تحقق اقتصاد مقاومتی قدم‌هایی برداریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های سپاه برای پرهیز از موازی سازی در حوزه فرهنگ گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص نیز سپاه شهرستان لامرد به عنوان عنصر محوری امسال کار ستادی را بصورت متحد با برگزاری نمایشگاه حدیثغربت فاطمه(س) شروع کرده و امیدواریم که بتوانیم در جبهه فرهنگی با همکاری مردم و علی الخصوص دستگاه‌های اجرایی به این موازی کار‌ها پایان دهیم تا بتوانیم ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه را اصلاح کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر کار ستادی در بحثفرهنگی افزود: در آذرماه امسال همایش بزرگ تجلیل از ۶۰۰۰ رزمنده شهرستانهای لامرد و مهر را برگزار خواهیم کرد که مقدمات آن نیز انجام شده و انشالله در هفته آینده ستاد آن نیز تشکیل خواهد شد.

زائری‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتخاب فرماندهان سپاه این شهرستان وشائبه انتخاب این فرماندهان با درنظر گرفتن گرایش سیاسی آنان ضمن تاکید براین نکته که در انتصاب فرماندهان بسیج گرایش سیاسی افرادمد نظرقرارنمی گیرد افزود: در انتصاب فرماندهان بسیج نیز هیچ‌گاه سپاه و اینجانب به گرایش سیاسی افزاد توجهی نداشته و نداریم.

وی روحیه بسیجی، جوان گرایی وولایتمداری را از جمله عوامل مد نظر قرارگرفته برای انتخاب فرماندهان سپاه ذکر کرد و افزود: نمونه درنظرگرفتن این عوامل در شورای راهبردی بسیج این شهرستان قابل مشاهده است که درانتخاب نفرات آن از علایق و ظرفیت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تاکید کرد کسی که در محلات و پایگاه‌ها به عنوان فرمانده بسیج فعالیت می‌کند با سیاسی کاری‌های خود نیز نمی‌تواند افراد را جذب و اهداف بسیج و سپاه را پیش ببرد.

سرهنگ زائری‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص روند رو به رشد فعالیت سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند ما در بحثجهاد سیاسی توانستیم بخوبی آنرا تحقق بخشیم ولی در بحثجهاد اقتصادی اقدامات قابل توجهی انجام نگرفت و به همین دلیل ایشان امسال بر تحقق اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و مدیریت جهادی تاکید کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جاری با اصلاح الگوی مصرف، مصرف نکردن کالاهای خارجی و… با استقبال از اقتصاد مقاومتی در جهت داشتن اقتصادی پویا تلاش کنیم.

زائری‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت برخی سایت‌های خبری و انتصاب اینگونه سایت‌ها به سپاه نیز گفت: مواضع، برنامه‌ها وصحبت‌های ما مربوط به سپاه در سایتی که توسط تبلیغات سپاه مدیریت ومنتشر می‌شود انعکاس پیدا می‌کند وسایت لامرود نیز متعلق به این نهاد نیست و از طرف ما مدیریت نمی‌شود.

فرمانده سپاه لامرد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فعالیت گروه‌های سیاسی مختلف در خصوص انتخابات مجلس نیز گفت: به اعتقاد ما بدلیل فاصله زمانی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت گروه‌های سیاسی در این منطقه اقدامی در جهت تخریب منافع مردم و نظام خواهد بود و بهتر است که هم اکنون کار و تلاش بر فضای جامعه محوریت داشته باشد.

وی به اصحاب رسانه توصیه کرد که قلم‌هایشان رابرای حفظ وحدت و حفظ دستاورد‌ها ی نظام به حرکت درآورندو مواظب باشندکه اعتماد مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب و کارهای نظام از دست نرود.

وی درپایان با اشاره به باز شدن فضای نقد در جامعه افزود: باید با پایان دادن به فضای تخریب به تقویت نقاط قوت بپردازیم که این یکی از مصادیق مدیریت جهادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز