خبرگزاری کار ایران

با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ترمینال فرودگاه مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۲۸۶

عملیات اجرایی ساخت ترمینال فرودگاه مسجد سلیمان با حضور استاندار خوزستان و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرامند هاشمی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: فرودگاه مسجدسلیمان یک فرودگاه نظامی بوده و باید به یک فرودگاه عمومی و مسافری تبدیل شود.

وی افزود: در دو سال اخیر اقدامات موثری در این زمینه صورت‌ گرفته و تعریض و نوسازی باند پرواز انجام شده است.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر باند این فرودگاه برای فرود هواپیمای مسافربری و عمومی مناسب است.

وی بیان کرد: موافقتنامه‌ای بین استانداری و هوانیروز به امضا رسیده است که این فرودگاه را در اختیار شهر قرار دهند تا استفاده عمومی و مسافری از آن انجام شود.

هاشمی زاده تصریح‌کرد: پیش از آن نیز باید سالن‌ها و ترمینال‌های مسافربری عمومی و پذیرش مسافر در آن احداث شود که قرارداد احداث این ترمینال ها منعقد شده ولی به دلیل ناهماهنگی ها وقفه ای برای بهره برداری آن ها شکل گرفت.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر این وقفه رفع شده و تا زمان ساخت این ترمینال ها از ترمینال نظامی موجود برای پذیرش مسافر استفاده می شود و قرار است بر اساس تقاضا هفته ای یک پرواز در این فرودگاه انجام شود.

احداث فرودگاه مسجدسلیمان به طور حتم نقش موثری در توسعه و رونق این منطقه داشته و بخش عمده ای از مشکلات تردد را در این شهرستان برطرف می سازد.

فرودگاه مسجد سلیمان نخستین و قدیمی ترین فرودگاهی است که در ایران تاسیس شد که تاریخ تاسیس رسمی و افتتاح این فرودگاه همزمان با کشف نفت در این منطقه به سال 1287 باز می‌گردد.

این منطقه نخستین نقطه در خاورمیانه بوده که به صورت رسمی صاحب فرودگاه شد و از آن هواپیما بر می‌خاست.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: بهسازی سطوح پروازی، بهسازی ترمینال یک‌ هزار مترمربعی، تخصیص دو دستگاه خودروی فوم‌ پاش و پرسنل آموزش دیده به آتش‌نشانی، احداث مرکز سوختگیری، تجهیز سالن ترمینال به دو دستگاه بازرسی ایکس‌ری و گیت‌وی، اختصاص خودرو جهت جابجایی مسافران در محوطه ایرساید، تامین تجهیزات فرودگاهی برای سرویس‌دهی مناسب به هواپیما، برقراری ارتباط برج مسجدسلیمان با برج فرودگاه اهواز و مرکز کنترل فضای کشور، از جمله نیازهای فرودگاه مسجدسلیمان برای راه‌اندازی و بهره‌برداری است که بخشی از این اقدامات در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز