خبرگزاری کار ایران

استاندارخوزستان خبرداد:

اجرای طرح بورس تحصیلی و حمایت مالی از دانش آموزان مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۵۶

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح بورس تحصیلی و حمایت مالی از دانش آموزان مناطق محروم برای نخستین بار امسال اجرا می شود گفت: در این زمینه بنا داریم هزار دانش آموز ممتاز از مقاطع تحصیلی مختلف را حمایت مالی نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش پرورش که امروز دوشنبه (31 اردبهشت ماه) در استانداری برگزار شد؛ با تاکید بر اعلام شاخص های آموزش رتبه بندی وضعیت تحصیلی آموزش و پرورش استان اظهارکرد: شاخص های تمام مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا کنکور به مردم اعلام شود ال جای سوال نباشد.

وی با بیان اینکه به عهدمان در خصوص برچیدن تمام مدارس کانکسی در استان پایبند هستیم افزود:  سال گذشته اقدامات موفقیت آمیزی در این راستا انجام شد، امسال نیز برنامه ها در این خصوص ادامه خواهد داشت.

شریعتی با تاکید بر کیفی سازی امکانات مدارس و آموزش بیان کرد: در بحث کیفی سازی ما باید مدارس هوشمند ایجاد کنیم و کیفیت و امنیت آموزش را بالا ببریم.باید به سمت و سویی پیش برویم که تمام مدارس استان هوشمند شود. در این زمینه اگرچه هزینه های بیشتری می شود اما نتایج بهتری حاصل خواهد شد که سطح آموزش استان را بالا خواهد برد.

وی با اشاره به طرح های که توسط استانداری برای ارتقا سطح آموزش استان تدوین شده تصریح کرد: طرح نخست شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل امسال همانند گذشته از مهرماه با همکاری دستگاههای مربوطه انجام خواهد شد. سال گذشته بیش از هزارو 100 دانش آموز را به کلاس های مدرسه برگرداندیم.

شریعتی ادامه داد: طرح بورس تحصیلی و حمایت مالی از دانش آموزان مناطق محروم را از امسال اجرا می کنیم، در این زمینه بنا داریم هزار دانش آموز ممتاز از مقاطع تحصیلی مختلف را حمایت مالی نماییم.این طرح فقط از اعتبارات دولتی انجام نمی شود و از شهروندان خوزستانی طی یک فراخوان مشارکتی دعوت خواهیم کرد.

استاندارخوزستان عنوان کرد: مورد سوم طرح فراهم کردن زمینه های ادامه تحصیل در مناطق مختلف است؛ به دلیل مسائل فرهنگی در برخی مناطق استان امکان ادامه تحصیل را از دانش آموزان بویژه دختران می گیرد، اکنون دانش آموزان دختر زیادی داریم که بعد از دوره ابتدایی امکان ادامه تحصیل نداشته اند در حالی که از هوش و استعداد بالایی برخوردار بوده اند.

شریعتی ادامه داد: در این راستا اقداماتی از جمله فراهم کردن سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان از روستا به مناطقی که مدرسه دارد یا با در اختیار قرار دادن تبلت به دانش آموزان آموزش از راه دور انجام شود.

وی با اشاره به ایجاد امکانات برای اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد: اداره وزرش و جوانان باید تمام امکانات ورزشی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

اجرای طرح بورس تحصیلی و حمایت مالی از دانش آموزان مناطق محروماجرای طرح بورس تحصیلی و حمایت مالی از دانش آموزان مناطق محروم

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز