خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۹۳۸

عصر دیروز، ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۷، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در محل سالن جلسات استانداری اهواز برگزار شد، به تشریح عملکرد کمیته های هفت گانه شورا در سال ۹۶ پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و دبیر شورای هماهنگی، گفت: از جمله اقدامات بسیار مهمی که طی سال ۹۷ انجام شد، سفر فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری به استان خوزستان و پرداخت ویژه به موضوع دفاع مقدس و بازدید از باغ موزه آبادان بود. شرکت ۹۲ کشور در جشنواره فیلم ۱۸۰ دقیقه ای رسام ، اقدامات آموزش و پرورش و برگزاری نمایشگاه هایی در سطح مدارس از دیگر اقدامات این شورا در سال ۹۶ می‌باشد. 

در ادامه جلسه کمیته های هفت گانه هر کدام به تفصیل به ارائه گزارش عملکرد خود در سال ۹۶، پرداختند.

عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار و مسئول کمیته اسناد آموزش و پژوهش شورا، گزارش مبسوطی ارائه داده و پیشنهاد کرد: تدوین نقش دولت در دفاع مقدس و ارائه طرح های مطالعاتی، نقش دستگاه های اجرایی استان در دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت ۱ درصد ارتقا پژوهشی قانون بودجه، پیش بینی ردیف اعتبار توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان، جمع آوری و ارائه یک نسخه از اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس جهت ثبت، از جمله درخواست های ما می باشد.

در ادامه، هاشمی زاده، معاون عمرانی استاندار و مسئول کمیته مراکز فرهنگی و یادمان های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، ضمن اشاره به اینکه سال ۹۶ سال پر فعالیتی بود؛ به تشریح عملکرد مجموعه ی خود پرداخت و تاکید کرد: باغ موزه دفاع مقدس به عنوان مهمترین و بزرگترین مرکز در سال گذشته باید مورد توجه قرار گرفته و اجرای آن عملیاتی شد.

همچنین اساکله، دبیر کمیته راهیان نور و مسئول حفظ آثار بسیج و سپاه ضمن تشکر از کلیه ی اعضای کمیته و برادران ارتش و ناجا و نیروی دریایی، به جهت تامین امنیت و خدمات رفاهی به زائرین علاوه بر بیان مشکلات خود، عنوان کرد: جهت جبران کمبود بودجه، سالانه مبلغی جهت خدمات از طرف استانداری در بودجه لحاظ شود.

از دیگر کمیته هایی که به تشریح عملکرد خود پرداختند، کمیته زن و دفاع مقدس به سرپرستی موسوی، مدیر کل امور بانوان استانداری و کمیته پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد بود.

وی گفت: گزارش شورای هماهنگی به صورت محوری و تفکیک کمیته ها، در سال ۹۶، در مجموع ۶ جلسه شورای هماهنگی و ۶۱ مصوبه که ۲۷ مصوبه آن انجام شده،۳۱ مصوبه در حال اقدام و ۳ مصوبه آن انجام نشده است، که شامل، عضویت اداره کل حفظ آثار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، برگزاری جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس رسام و تعیین تکلیف کنگره ملی زن و دفاع مقدس است که امیدواریم انجام شود.

در پایان، حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در جمع بندی جلسه گفت: باغ موزه یکی از آرزوهای استان خوزستان است که امیدواریم در سال ۹۷ اجرایی شود. همچنین امیدواریم بحث اعتبارات و جشنواره رسام نیز اجرایی شود. در خصوص عضویت در شورای برنامه ریزی نیز، مشکلی وجود ندارد، بخش نامه نگاری اداری آن باقی مانده که آن هم انجام خواهد شد.

برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در سال ۹۷برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در سال ۹۷برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در سال ۹۷برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در سال ۹۷

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز