خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح هادی در ۵۷۳ روستای آذربایجان غربی

کد خبر : ۶۲۵۰۸۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: برای اجرای طرح های هادی روستاهای آذربایجان غربی یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در این خصوص با اشاره به اینکه طرح هادی در ۵۷۳ روستای استان اجرایی شد،اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها، یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح ها در حال حاضر دو هزار و ۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی دارای نقشه طرح هادی است که امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب، این طرح ها نیز اجرایی شود.

بدلی اضافه کرد: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از جمله بخش های اجرای طرح هادی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه طرح مقاوم سازی خانه‌های روستایی برای ۷۵ هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی تدوین شده است، ادامه داد: ساکنان ۵۰۱ روستای استان از این طرح بهره مند شده اند.

بدلی اضافه کرد: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می شود تا همه ۲۵۸ هزار واحد موجود زیرپوشش قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است و همه روستاییان می توانند از این تسهیلات با مبالغ ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیون ریالی بهره مند شوند.

بدلی افزود: این تسهیلات در روستاهای مرزی ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که ۲۰ میلیون ریال بیشتر از دیگر روستاهاست و می توان آن را مشوقی برای مقاوم سازی این روستاهای محروم دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در دیگر روستاهای آذربایجان غربی نیز به میزان ۱۸۰ میلیون ریال پرداخت می شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۱۵ سال در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز