خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر خبر داد:

وجود 19 گونه گیاهان دارویی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۹۹۹

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به وجود 19 گونه گیاهان دارویی در مازندران، گفت: گیاهان دارویی، نقش بسزایی در اشتغالزایی بخش کشاورزی دارند.

مجید جعفری با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی کشت گیاهان دارویی در روستای آهنگرکلا بیشه سر شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: گیاهان دارویی بدلیل داشتن ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و در بیشتر مواقع فاقد عوارض هستند.

به گزارش ایلنا از ساری ،مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر در خصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی، بیان کرد: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی و ناتوانی پزشکی کلاسیک در درمان بیماری‌های مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشار خون از دلایل گرایش مردم به این گیاهان است.

وی با اشاره به اینکه فرصت های خوبی در اشتغالزایی بخش کشاورزی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان وجود دارد، افزود: گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی خوبی مواجه است.

جعفری گفت: تنوع گونه های گیاهی در مازندران، گونه های سازگار در اراضی پایین دست و میان بند و ارتفاعات، انواع گیاهان دارویی، سطح زیر کشت گیاهان دارویی، شرایط کشت گیاهان دارویی و خواص آن ها، چگونگی اشتغال زایی در این بخش  برای فارغ التحصیلان و کشاورزان از موضوعات ارائه شده در این  کلاس آموزشی و ترویجی بود.

وی درپایان یادآور شد: 19 گونه شناخته شده گیاهان دارویی در استان مازندران وجود دارد که با سطح کشت 773 هکتار و متوسط عملکرد یک هزار و 100 کیلوگرم در هکتار بیش از 850 تن محصول استحصال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز