خبرگزاری کار ایران

رنجکش عنوان کرد:

طراحی‌های مناسب نقش مهمی در تلطیف فضای اجتماعی سواحل آستارا دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۹۴۹

فرماندار آستارا گفت: طراحی‌های مناسب در سواحل و مبلمان آن نقش مهمی در تلطیف فضای اجتماعی سواحل و بهره‌مندی بهتر مردم از این ظرفیت در شهرستان دارد.

به گزارش ایلنا از آستارا،‌ یونس رنجکش در دومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان آستارا در سال‌جاری بیان کرد : باید تلاش کنیم با بهره‌مندی از برنامه های خلاق و نوآوری در سواحل استفاده بهتر گردشگران و مردم را از دریا و سواحل آستارا فراهم و در کنار آن فضای اجتماعی را نیز تلطیف کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سواحل آستارا مقصد گردشگری افراد بسیاری با فرهنگ و آداب مختلف در فصل تابستان است این طراحی ها نقش مهمی در ایجاد عوامل بازدارنده تولید ناهنجاریهای اجتماعی؛ تامین امنیت جانی و اخلاقی و رفاه عمومی خواهد داشت.

وی گفت: باید سواحل را جذاب و خدمات را طوری ارائه دهیم تا رضایت‌مندی‌های عمومی افزایش و زمینه‌های رعایت حقوق شهروندان نیز بهتر فراهم شود.

فرماندار آستارا افزود: ساماندهی کسبه اطراف سواحل و ایجاد حفظ فرصت‌های شغلی موجود و پویایی فضای اجتماعی و اقتصادی و برنامه ریزی های فرهنگی در این زمینه از اولویت‌های مدیریت سواحل و دریا در شهرستان آستارا است.

به گفته وی؛ با توجه به طرح پیشنهادی مجری شهرداری برای بهسازی محیطی سواحل آستارا اجرای آن نقش مهمی در دستیابی به اهداف گردشگری در منطقه دارد که همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

رنجکش یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تعطیلی مدارس و فصل گرما طرح‌های سالم‌سازی از اوایل خردادماه باید آغاز شوند و در این شهرستان هم اکنون 3طرح در حال آماده سازی است.

وی استقرار ناجیان غریق در مناطق ۱۲ گانه نقاط خطرآفرین در کنار حضور در طرح‌های سالم‌سازی از جمله اولویت های امداد و نجات برای کنترل غریق در سواحل امسال است که از هفته آینده استقرار خواهند یافت.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی و استقرار یگانهای انتظامی، هلال احمر، همیاران پلیس و اورژانس در کنار برنامه‌ریزی‌های مربوطه به برگزاری جشنواره های فرهنگی و اجتماعی در طول زمان فعالیت طرح های سالمسازی سازی در آستارا تأکید کرد.

وی گفت: هزینه های مربوط به پرداخت دستمزد افراد مستقر در طرح‌های سالم‌سازی بر عهده مدیران طرح‌ها و در مناطق خطرآفرین بر عهده دهیاری‌های شهرستان خواهد بود که از منابع درآمدی آنها هنگام فعالیت در سواحل تامین خواهد شد.

وی خواستار فعال شدن کمیته‌ای دهگانه مربوطه برای برنامه‌ریزی‌های بهتر در سواحل و اجرای طرح های نظارتی و کنترل های لازم در راستای خدمات دهی بهتر به مردم در شهرستان آستارا شد.

فرماندار آستارا همچنین در این جلسه با اشاره به فرهنگ صحیح استفاده از دریا و ساحل از گردشگران خواست تا با رعایت ضوابط زیست محیطی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در کنار اصول شنا دست اندرکاران ستاد ساماندهی سواحل آستارا را در خدمات دهی بهتر یاری رسانند. در این جلسه هر یک از اعضا به ارائه پیشنهادات خود در خصوص بهره مندی بهتر از فضای 5/18 کیلومتری نوار ساحلی آستارا ارائه خواستار مشارکت های عمومی در این زمینه شد.

فرماندار آستارا همچنین در این جلسه احکام روسای کمیته‌های مربوطه را صادر و خواستار پویایی این کمیته‌ها شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز