خبرگزاری کار ایران

پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۹۰۵

پیروزی این راننده پیشین اتوبوس پیشین که در سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را به دست گرفت، ممکن است دوری جدید از تحریم‌ها را علیه دولت سوسیالیست این کشور به دنبال داشته باشد که در حال حاضر نیز با بحران اقتصادی ویرانگری دست به گریبان است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، روز گذشته –یکشنبه- برای یک دوره شش‌ساله دیگر برنده انتخابات شد. این در حالی است که رقبای مادورو این انتخابات را به اتهام تشریفاتی بودن و اقدام‌های غیرقانونی تحریم کردند و منتقدان آن را مضحکه‌ای توصیف کردند که راه را برای دیکتاتوری باز می‌کند. 

پیروزی این راننده پیشین اتوبوس پیشین که در سال ۲۰۱۳ پس از مرگ «هوگو چاوز»، رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا قدرت را به دست گرفت، ممکن است دوری جدید از تحریم‌ها را علیه دولت سوسیالیست این کشور به دنبال داشته باشد که در حال حاضر نیز با بحران اقتصادی ویرانگری دست به گریبان است. 

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهدید کرده که اقدام‌هایی را در رابطه با نفت ونزوئلا انجام دهد. 

اداره انتخابات ونزوئلا که نزدیکان مادورو آن را در دست دارند، اعلام کرده که رئیس‌جمهوری منتخب پنج و هشت دهم میلیون رای را به خود اختصاص داده و «هنری فالکون» رقیب اصلی او، یک و هشت دهم میلیون رای را در اختیار داشته است.   

مادورو، خطاب به جمع پرشور طرفدارانش که در برابر کاخ ریاست‌جمهوری در مرکز شهر کارکاس جمع شده بودند گفت: «آن‌ها من را دست کم گرفتند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز