خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه پرو:

مادورو همچنان حق شرکت در اجلاس سران قاره آمریکا را ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۵۱۹

وزیر خارجه پرو در دیدار با خبرنگاران اعلام کرد که رئیس‌جمهوری ونزوئلا حق شرکت در اجلاس سران قاره آمریکا که در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آوریل در لیما برگزار می‌شود را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر خارجه جدید پرو روز گذشته –سه‌شنبه- از تصمیم رئیس‌جمهوری پیشین کشورش حمایت کرد و گفت که «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، هنوز نمی‌تواند در اجلاس منطقه‌ای لیما که قرار است چند روز آینده برگزار شود، شرکت کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، و سران کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی تصمیم دارند در نشست سران قاره آمریکا شرکت کنند که با شعار «حکومت دموکراتیک با فساد مبارزه می‌کند» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آوریل برگزار می‌شود. 

«نستور پوپولیزیو»، در نخستین سخنرانی‌اش به‌عنوان وزیر خارجه پرو، گفت که تصمیم دولت این کشور مبنی بر دعوت نکردن از مادورو به این نشست بیانگر دیدگاه ده‌ها کشوری است که برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه به ونزوئلا فشار می‌آورند. 

 پوپولیزیو در برابر جمعی از دیپلمات‌ها و خبرنگاران در وزارت خارجه گفت که امتناع مادورو از گوش سپردن به اصلاحات دموکراتیک «حتی کوچک‌ترین مفهوم از دموکراسی را نیز بی‌اثر می‌کند و مانعی  بر سر شرکت در اجلاس کشورهای قاره آمریکا است.»

پوپولیزیو گفت: «این تصمیم قاطع است و در آن بازنگری نمی‌شود.»

مادورو موکدا اعلام کرده است که به‌رغم ممنوعیت پرو که «پدرو پابلو کوزینسکی»، رئیس‌جمهوری راست میانه و پیشین این کشور، آن را در ماه فوریه اعلام کرده بود، در این اجلاس شرکت خواهد کرد. مادورو می‌گوید که حکومت‌های دست‌راستی آمریکای لاتین بخشی از توطئه‌ای جهانی به رهبری ایالات متحده هستند برای این‌که او را از قدرت سرنگون کنند و کنترل منابع نفت ونزوئلا را به‌دست بگیرند. 

کوزینسکی یکی از صریح‌ترین منتقدان مادورو بود و او را «دیکتاتور» می‌خواند و از او می‌خواست که از قدرت کناره بگیرد.

اما کوزینسکی پس از یک رسوایی مالی در ماه گذشته میلادی از قدرت کناره گرفت و «مارتین ویزکارا»، نخست‌وزیرش، جای او را گرفت. ویزکارا از هرگونه اعمال فشار به مادورو و اجلاس سران قاره آمریکا خودداری کرد و تصمیم در این‌باره را به وزارت خارجه سپرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز