خبرگزاری کار ایران

سرپرست فدراسیون کارگری خبر داد

اعزام صد ورزشکار ایرانی به مسابقات جهانی شرکت‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۷۴

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری از اعزام ورزشکاران ایرانی به دومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری امروز در سالن اجتماعات وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با موضوع اعزام کاروان ایران به دومین دوره بازی های جهانی شرکت‌ها برگزار شد.

جواد رمضی، سرپرست فدراسیون کارگری در این نشست خبری اظهار داشت: کاروان ورزشی کارگری ایران با حمایت وزیر رفاه و تامین اجتماعی و مساعدت‌های وزارت ورزش وجوانان در دومین دوره بازی های جهانی شرکت ها حضور پیدا می کند.

وی افزود: در شرایطی عازم مسابقات جهانی فرانسه می شویم که تشکیلات ورزشی کمپانی ها از سال ۲۰۱۴ در فرانسه با هدف توسعه فعالیت های ورزش منظم بین کارخانجات  و تاکید بر ایجاد نشاط و شادابی بین کارگران آغاز به کار کرد.

سرپرست فدراسیون کارگری ادامه داد: بیش از ۲۳ کشور عضو اتحادیه جهانی کمپانی ها هستند که در ۲۵ رشته ورزشی فعالیت دارد. ایران در اولین دوره بازی های جهانی کارگری شرکت ها حضور نداشت. دراین دوره از رقابت ها کاروان ایران با حضور ۱۰۰ ورزشکار به مصاف حریفان جهانی خواهد رفت.

رمضی یادآورشد: به طور تقریبی بیش از ۳۰۰۰ ورزشکار در دومین دوره بازی های کارگری (لابول فرانسه) شرکت می کنند. کاروان ایران نیز با صد ورزشکار در ۸ رشته ورزشی در دو بخش بانوان و مردان حضور دارد. بانوان در دو رشته (تنیس روی میز و دو ومیدانی) و مردان در ۶ رشته (فوتسال، والیبال سالنی و ساحلی، دوومیدانی و تنیس روی میز) مسابقه می دهند.

سرپرست فدراسیون کارگری در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال کسب مدال و یا تجربه اندوزی در بازی های فرانسه هستید، گفت: با توجه به این که شرکت ها ورزشکاران خود را انتخاب کرده اند کسب مدال برای ما مهم خواهد بود. اما اگر در مسابقات کارگری شرکت می کردیم کسب تجربه و حضور فعال در این مسابقات برایمان در اولویت  قرار می گرفت که البته الان به دنبال کسب مدال در این رقابتها هستیم.

امیرحسینی رئیس سابق فدراسیون که سرپرستی کاروان ورزش کارگری ایران در بازی های جهانی شرکت ها برعهده دارد، نیز درباره رقابت های فرانسه گفت: هزینه اعزام کاروان ایران به بازی های فرانسه یک میلیارد و پانصدمیلیون تومان شد که تمامی هزینه ها از سوی اسپانسر ها پرداخت شد و فدراسیون کارگری هزینه ای در این خصوص نداشت.

در این نشست صادقی‌فر، معاون فرهنگی واجتماعی وزرات کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: همواره به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد روحیه شاد و پرنشاط در حوزه کارگری هستیم ضمن این که باید بگویم فدراسیون کارگری در زمان ربیعی احیا شد و در حال حاضر ۳۵ انجمن نیز به این فدراسیون اضافه شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۵۰ رقابت برگزار کردیم. سه رویداد مهم را پشت سر گذاشتیم که ۶۴ مدال کسب کردیم.

وی افزود: امسال نیز ۲۸ رویداد ورزشی برای مردان، ۱۲ رویداد ورزشی برای بانوان به همراه ۱۰ مسابقه اوپن را در نظر داریم.

معاون وزارت رفاه و تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به اهداف ورزش کارگری، برنامه ریزی هایی در خصوص اعزام کاروان ایران به دومین دوره بازی های جهانی کارگری شرکت ها داشتیم.

همچنین در حاشیه برگزاری نشست اصحاب رسانه با مسوولان فدراسیون ورزش کارگری، از لباس کاروان اعزامی ایران به بازی های جهانی شرکت ها نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز