خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران مطرح کرد:

عوارض خطرناک نارسایی کلیوی در بیماران دیابتی

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۷۴

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران، از نارسایی کلیه به عنوان یکی از عوارض جدی بیماری دیابت نام برد.

به‌گزارش‌ایلنا، "مهری‌مهراد" فوق تخصص‌مثانه با اشاره به عوارض‌نوروپاتی که منجر به کاهش‌حس عصب‌های محیطی در دست‌وپای بیماران دیابتی می‌شود، افزود: عوارض اورولوژیک دیابت، کلیه را آسیب‌پذیر می کند و به تدریج سبب افزایش اوره و کراتین بیمار می شود.

وی ادامه داد: اگر این بیماران چکاب نشوند، بیمار به سمت دیالیز پیش می رود.

مهراد، از نارسایی کلیه به عنوان یکی از عوارض جدی دیابت نام برد و افزود: عارضه بعدی دیابت، آسیب مثانه است. زیرا، بیمار دیابتی حس ادرار طبیعی ندارد و عصب‌های مثانه کارکرد نرمال ندارد بطوریکه میزان باقیمانده ادرار در مثانه، عوارض غیرقابل برگشت دارد که اگر در وهله اول تشخیص داده شود، می‌توان برای بیمار کاری انجام داد، در غیر این صورت، مثانه کاملا فلج شده و باعث عفونت‌های شدید ادراری و آسیب به کلیه‌ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه عارضه اورولوژی دیابت بسیار جدی است، گفت: مشکلات جنسی برای زن و مرد دیابتی، از جمله عوارض اورلوژیک بیماری است که می تواند روی کیفیت زندگی فرد اثرگذار باشد.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران، به درمان های جدید برای عوارض اورولوژیک دیابت اشاره کرد و افزود: درمان های جدید برای عوارض جنسی و بی اختیاری ادراری افراد دیابتی، افق های روشنی را در مسیر زندگی این بیماران قرار داده است بطوریکه بی اختیاری ادراری، با درمان سرپایی بدون جراحی و تقویت عضلات کف لگن و تزریق هورمون های رشد که از خون فرد گرفته می شود، امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: عفونت های ادراری در بیماران دیابتی ۳۱ برابر سایر افراد است و درمان های دارویی ندارد.

مهراد گفت: ۶۰ درصد بیماران دیابتی از مشکلات اورولوژی رنج می برند و اگر مثانه این افراد فلج شود، نمی‌توان از این دو روش برای درمان عارضه اورولوژیک آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز