خبرگزاری کار ایران

با افزودنی های بتن و انواع مختلف آن آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۹۷

باتوجه به نیاز جوامع بشری در امرساخت و ساز و استفاده از محصولاتی با کیفیت ، برای اجرای برخی از بناهای ساختمانی علاوه بر بتن از افزودنی های بتن استفاده می شود .علت استفاده از افزودنی های بتن با توجه به ایفای نقش مکل بتن با توجه به نوع سازه ساخت و ساز کاملا می تواند متفاوت باشد.

ایلنا؛ بتن به عنوان پرمصرف‌ترین مصالح در ساخت و ساز از دیرباز تا به امروز پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است.

این پیشرفت همواره با بهبود کیفیت محصول تولیدی و ارائه محصولات متنوع به همراه بوده است. همان طور که می‌دانید بتن وفولاد در کنار هم یکی از اصلی‌ترین مصالح جهت ساخت و ساز  سازه های مختلف به شمار می رود.

باتوجه به نیاز جوامع بشری در امرساخت و ساز و استفاده از محصولاتی با کیفیت، برای اجرای برخی از بناهای ساختمانی علاوه بر بتن از افزودنی‌های بتن استفاده می‌شود، علت استفاده از افزودنی‌های بتن با توجه به ایفای  نقش مکل بتن با توجه به نوع سازه ساخت و ساز کاملا می تواند متفاوت باشد.

در واقع افزودنی بتن نوعی ماده افزودنی به بتن است که علاوه بر آب ، ملات سیمان به آن اضافه شده که باعث بهبود و اصلا ح خواص بتن و همچنین افزایش مقاومت آن می‌شود، تنوع و کارایی محصولات افزودنی بتن بسیار زیاد است.

دراین مقاله شما را با برخی ازآن ها آشنا کرده و در مورد آن سخن خواهیم گفت.انواع رایج افزودنی های بتن شامل : روان کننده بتن ،فوق روان کننده بتن ،دیرگیرکننده بتن ،پرایمربتن ، افزودنی های آب بندی بتن و بسیاری دیگر می شود ،که در مورد هرکدام از آن ها می توان چندین سطر توضیح داد و مطب نوشت.

افزودنی مورد بحث ما دراین مقاله با توجه به پرکاربردترین آن نسبت به سایر محصولات روان کننده بتن است .درادامه ماراباخواندن این مقاله همراهی کنید .

با افزودنی های بتن و انواع مختلف آن آشنا شوید

روان کننده بتن از جمله افزودنی های است که می توان از آن برای حفظ کارایی بتن و کاهش میزان استفاده از آب در بتن استفاده نمود . بنا به دلایلی مختلف مانند بتن ریزی در آب وهوای گرم، کاهش نفوذ پذیری بتن ، و یا به جهت افزایش و مقاومت بتن از روان کننده استفاده می گردد.

ناگفته نماند که نوع سازه مورد ساخت و ساز نیز می تواند برای انتخاب این نوع روان کننده ها موثر باشد .محصولی که آن را به اختصار شرح خواهیم داد ، محصول روان کننده بتن ساخت شرکت مهندسی عمرانی کلینیک بتن ایران است .روان کننده بتن تولیدی شرکت کلینیک بتن با کدمحصول 505 در جا هایی که حفظ کارآیی و کسب حداکثر مقاومت مطلوب باشند به کار می رود مانند:

بتن ریزی در هوای گرم و بتن حجیم که تاخیر کنترل شده ای در گیرش اولیه مفید باشد.

بتن آماده که حفظ کارآیی به همراه تاخیر در گیرش در گیرش اولیه سودمند است.

در جایی که به دلیل فشردگی آرماتور هاد نیاز به بتن روان باشد.

در سازه‌های زیر زمینی و روی سطحی که حداکثر نفوذ پذیری و آب بندی ضروری باشد.ازاینکه مارا باخواندن این مقاله همراهی کردید سپاسگزاریم

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز