خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی جمع آوری فلرهای نفتی ۳ واحد بهره برداری شرکت نفت خیز جنوب

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۴۱

عملیات اجرایی جمع آوری فلرهای نفتی ۳ واحد بهره برداری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عملیات اجرایی جمع آوری فلرهای نفتی واحد بهره برداری مارون ۳، مارون ۶ و منصوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

با اجرای این طرح از سوزاندن روزانه 39 میلیون فوت مکعب گاز توسط فلرهای نفتی جلوگیری خواهد شد و این گازها به دو صورت گاز مایع برای مصارف خانگی و همچنین خوراک صنایع پتروشیمی مصرف خواهد شد.

غلامرضا شریعتی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تلاش و همت ویژه‌ای برای بهبود شرایط زیست محیطی خوزستان را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

استاندار خوزستان افزود: دولت از ابتدا با شعار بهبود شرایط زیست محیطی در کشور و به ویژه خوزستان گام برداشت و خوشبختانه در یک برنامه جامع و مدون اینکار در حال تداوم است.

شریعتی عنوان کرد: اگر در گذشته پروژه‌ های ملی بسیاری در خوزستان اجرا شد و سرمایه‌ گذاری‌های کم نظیر به علت پتانسیل های خوزستان و منافع ملی که برای کشور در استان بوده انجام شده اما این گلایه وجود داشته که این سرمایه‌ گذاری‌ها و این کارها با وجود منافع ملی دارای مشکلات محلی و منطقه ای است و از همین رو دولت خودش را موظف بر آن کرد که طرح‌ها را جامع‌تر ببیند و عوارض محلی و زیست محیطی را اصلاح کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: به همین دلیل سرمایه گذاری عظیمی در حوزه آب شرب خوزستان برای بهبود شرایط و سلامت مردم انجام شد و سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای در حوزه فاضلاب خوزستان و جلوگیری از ورود فاضلاب های خانگی و بعضاً صنعتی به رودخانه کارون در حال انجام است.

شریعتی با بیان اینکه دولت درباره پدیده ریزگردها اقدامات موثری در این دو سال اخیر برای نهال‌کاری، آب اندازی و غُرُق کردن در دست انجام دارد، تصریح کرد: خدا را شاکریم تا امروز توانستیم قریب به ۲۵ هزار هکتار از کانون‌ های ریزگرد را زیر کشت نهال ببریم و 10 هزار هکتار هم غُرُق کردن و مدیریت چرا انجام دادیم و حدود 7 هزار هکتار هم از طریق آب اندازی و مرطوب سازی شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: این کار در سال ۹۷ هم ادامه خواهد داشت و برای این امر دولت ۱۰۰ میلیون دلار برای خوزستان اختصاص داده است و در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار برای کل کشور بود که ۷۰ میلیون دلار از آن برای خوزستان اختصاص یافت، اما امسال همه ۱۰۰ میلیون دلار برای خوزستان در نظر گرفته شده است و همچنین۵۰ میلیون دلار برای پایداری شبکه برق استان در نظر گرفته شده است و دولت در همه این زمینه‌ها برای بهبود شرایط زندگی و زیست در خوزستان اهتمام ورزیده است.

شریعتی درباره موضوع آلودگی ناشی از فلرهای نفتی توضیح داد: یکی از مسائل و گله مندی های مردم استان مربوط به فلرهای نفتی و سوختن گازهای همراه با نفت بود که باعث آلودگی هوا، گرمایش بیشتر و همچنین هدر رفت منابع سرمایه کشور می شود. من از زمان شروع خدمت گزاری به مردم بزرگوار و عزیز خوزستان به صورت مستمر از طریق مکاتبات و مذاکرات با رئیس جمهور، معاون اول و وزیر نفت پیگیر این امر بودم و خوشبختانه در این موضوع هم اقدامات جدی در حال انجام است.

استاندار خوزستان افزود: این مسئله خواست مردم استان است به طوری که امکان ندارد در محیط‌ های عمومی که حضور پیدا می کنم مشکلات زیست محیطی از سوی مردم طرح نشود و این موضوع جزو مطالبات جدی مردم است.

شریعتی یادآور شد: در همین راستا عزم دولت جزم است و با جدیت دارد این موضوع را دنبال می‌کند و اینکه امروز عملیات اجرایی جمع آوری ۳۹ میلیون فوت مکعب در روز آغاز می‌شود کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم تا پایان سال این کار تکمیل شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین برنامه مزایده ای در دست اجراست برای جمع‌ آوری ۱۳۰ میلیون فوت مکعب در روز که انشاالله سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید که مجموعاً ۱۷۰ میلیون فوت مکعب خواهد بود که جای امیدواری است و این میزان گاز فلرها به جای سوزاندن و رها شدن در هوا به NGL ها هدایت شده و سپس به صورت گاز طبیعی در منازل و یا خوراک پتروشیمی ها مصرف خواهد شد.

شریعتی اظهار کرد: برای میادین نفتی غرب کارون این موضوع هم با جدیت در حال پیگیری است و ما ان جی ال ۳۲۰۰ غرب کارون را در دستور کار داریم که پس از طی روال بانکی مبلغ ۹۶۰ میلیون یورو از صندوق ملی توسعه برای اجرای آن جذب خواهد شد که با این کار از سوزاندن روزانه ۱۳۰ تا ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری خواهد شد و در پتروشیمی‌ های بندر امام مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز