خبرگزاری کار ایران

توسط وزیر کشور صورت گرفت؛

افتتاح طرح ملی اصالت هویت برخط، به صورت ویدئو کنفرانس در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۶۰۰

مراسم طرح ملی اصالت هویت بر خط، به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر کشور در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه مراسم طرح ملی اصالت هویت بر خط، به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر کشور در استانداری خوزستان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در نشست ویدئو کنفرانس افتتاح این طرح گفت: استان خوزستان در تحقق دولت الکترونیک جزو استان های پیشرو بوده و اقدامات متعددی مانند ارسال نامه های مردمی از دفاتر پیشخوان به ادارات به عنوان تنها استان در کشور، پیاده سازی برنامه جی نفت جلوتر از برنامه زمانبندی شده، برنامه ریزی و تهیه پروژه شهر هوشمند اهواز، توسعه کسب و کارهای الکترونیک در استان و همچنین اجرای طرح جامع پنجره واحد سرمایه گذاری در استان به عنوان طرح نمونه ملی در این زمینه ها پیشگام بوده است.

استاندار خوزستان افزود: طرح حذف اخذ کپی از مدارک هویتی شهروندان در دستگاه های اجرایی استان اصالت هویت برخط اولین بار به عنوان یک طرح پژوهشی در استان در سال 94 شروع شده و با همکاری وزارت کشور، ثبت احوال کشور و نهاد ریاست جمهوری زیرساخت های فنی و اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفته و در سال 95 برای اولین بار در استان خوزستان پیاده سازی شده است. 

وی توضیح داد: در این طرح زیرساخت های لازم در بستر شبکه دولت ایجاد شده و هم اکنون بیش از 100 سازمان امکان دسترسی به این خدمت را دارند و از اهداف این طرح استعلام برخط سوابق هویتی، پیشگیری از جعل اسناد سجلی و هویتی، دسترسی به آخرین وضعیت و اصلاحیه های سجلی، مبارزه با پولشویی و تخلفات هویتی در بانک ها، کاهش هزینه های کپی و مصرف کاغذ، رضایتمندی بیشتر مردم و کاهش تردد شهری است. 

شریعتی خاطرنشان کرد: در این مدت دفتر فناوری اطلاعات و بازرسی استانداری بر اجرای صحیح فرآیند در ادارات نظارت کرده و بیش از 20 بازدید را در این دوران داشتیم. 

وی اضافه کرد: طی این زمان دوره های آموزشی متعددی برای ادارات برگزار شده و موارد دیگری در خوزستان در این بستر آماده ارائه می باشند از جمله استعلام کارت پایان خدمت، ایثارگری، مدرک تحصیلی و موارد مشابه در این بستر پیش بینی شده است. 

استاندار خوزستان در پایان گفت: از حمایت های وزیر کشور در اجرای این طرح تشکر و تقدیر دارم و پیشنهاد می کنم وزارتخانه ها به ادارات کل و سازمان های تابعه خود ابلاغ کنند همکاری فنی و اداری لازم جهت اجرای بهتر و موفقیت آمیز این طرح با ما داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز