خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار با رئیس‌جمهور سریلانکا:

پرواز مستقیم تهران- کلمبو تسهیل شود/ ایران در هر توافقی بوده به آن پایبندی داشته است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۳۵

رئیس جمهور گفت: درصورتی که کشورهای همراه ایران در برجام به تعهدات خود پایبند باشند، برجام علی‌رغم میل باطنی آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاری سیاسی ایلنا،‌ حجت‌الاسلامحسن روحانی در دیدار با «مایتریپالا سیریسنا» رئیس‌جمهور سریلانکا با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امروز میزبان همتای سریلانکایی و رئیس‌جمهور این کشور هستم، گفت: روابط دو ملت بزرگ ایران و سریلانکا به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و ده ها  سال است که  دو دولت روابط صمیمانه‌ای باهم دارند .

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی که برای روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد متاسفانه در سال‌های اخیر استفاده نشده است.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به مذاکرات دو هیات ایرانی و سریلانکایی،‌ اظهار داشت: موضوعاتی مانند  فروش نفت خام ایران ، مواد پتروشیمی،‌ مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی به عنوان مسائلی بود که در نشست امروز ما مطرح شد

وی خاطرنشان کرد: ایران تجربه ساخت سد و نیروگاه برق‌رسانی به روستاهای سریلانکا داشته و همچنین آماده است پروژه سد و نیروگاه را به پایان برساند و فعالیت خود را ادامه دهد.

روحانی با بیان اینکه در زمینه خدمات، راه آهن و ساخت پالایشگاه و توسعه آن با یکدیگر گفت‌و‌گو داشته‌ایم ، عنوان کرد: امیدوارم در همه زمینه‌های اقتصادی و تجاری، خدمات فنی و مهندسی که امروز مورد بحث قرار دادیم و در کمیسیون دوازدهم به زودگی در تهران تشکیل می‌شود هم به نتایج مطلوب برسیم.

رئیس قوه مجریه افزود: همکاری‌های علمی، دانشگاهی علوم پزشکی و صادرات دارو از ایران به سریلانکا دیگر موارد گفت‌وگوی ما بود.

وی با اشاره به جاذبه گردشگری دو کشور گفت: باتوجه به جاذبه‌های فراوان ایران و سریلانکا امیدواریم که رفت آمد و تسهیلات با پرواز مستقیم کلمبو تسهیل شود.

روحانی تاکید کرد: همکاری‌های دو کشور در زمینه مسائل سیاسی و بین‌المللی و همچنین حمایت‌های دو کشور مورد بحث بود که ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اساس سیاست خارجی بر مبنای اخلاق و اعتماد و توجه به مقررات بین‌المللی است،  ما بسیار خوشحال هستیم جمهوری اسلامی در هر توافقی بوده به آن پایبندی داشته است.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا گفت: نقض توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ توسط آمریکا به معنی زیر پا گذاشتن اخلاق، راه صحیح دیپلماتیک و بین‌المللی است. در صورتیکه ۵ کشور دیگر که همراه با ما در این توافق هستند به تعهدات خود پایبند باشند این توافق علی‌رغم میل باطنی آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

وی در خصوص مبارزه ایران با تروریسم اظهار داشت: مبارزه با تروریسم مورد تاکید دو کشور است و جمهوری اسلامی همان‌طور که در عراق و به مردم کمک کرد و خوشبختانه روز گذشته شاهد بودیم یک انتخابات آزاد برگزار کردند، کمک‌هایی به سوریه هم داشته و همچنان آماده کمک به ملت‌ها خواهد بود.

روحانی ادامه داد: از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه و به ویژه مردم فلسطین ۷۰ سال می‌گذرد همه کشورهای جهان باید از ملت مظلوم حمایت کرده و در برابر تجاوزات ایستادگی کنند.

وی گفت: خوشبختانه دو کشور در زمینه مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نظرات نزدیکی به هم دارند و در جنبش عدم تعهد و آسیایی مثل گذشته این همکاری‌ها  ادامه پیدا می‌کند برای سفر رئیس جمهور سریلانکا اهمیت قائل هستیم و امیدواریم این سفر برای توسعه بیشتر روابط دو کشور باشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز