خبرگزاری کار ایران

در بازدید از خبرگزاری ایلنا مطرح شد؛

نظر حیدریان درباره صدور مجوز VOD توسط صداوسیما و نامه کانون کارگردانان

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۵۶

رئیس سازمان سینمایی می‌گوید: صدور مجوز برای امور اجرایی فقط وظیفه قوه مجریه است و سازمان صداوسیما همان زمانی که قصد داشت شرکت سروش را تاسیس؛ یا محصولاتش را از طریق ویدئو یا نوار کاست عرضه کند، از ارشاد مجوز می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی حیدریان (رییس سازمان سینمایی) عصر روز گذشته (شنبه 22 اردیبهشت ماه) از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به مدت سه ساعت بازدید کرد.

وی در  بخشی از بازدید خود در واکنش به نامه کانون کارگردان سینمای ایران که خواستار ادغام دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر شده بودند، گفت: نامه‌نگاری؛ شروع خوبی است و ما هم از آن استقبال می‌کنیم زیرا نشان از دیدن یک مساله و حرکت برای اصلاح آن است.

وی ادامه داد: این نامه نشان می دهد تعدادی از دلسوزان و علاقمندان وقت گذاشته و بعد از تفکر، تحلیلی را پیرامون یک مساله سینمایی و یک رویداد سینمایی ارایه کرده و پیشنهاداتی داده‌اند و ما نیز نامه آنها را همراه با پیشنهادات به حوزه پژوهشی سازمان ارجاع کردیم.

وی ادامه داد: قطعا حداکثر ظرف دو هفته آینده جلسه‌ای با اعضای کانون کارگردانان برگزار می‌شود و نظرات آنها در اختیار شورای سیاستگذاری جشنواره قرار می‌گیرد.

حیدریان ادامه داد: تغییر فی‌النفسه اصالت ندارد اما ما قطعا براساس نظر این دوستان هر تغییری که به نفع سینما باشد و نیاز باشد، در جشنواره جهانی فیلم فجر صورت خواهد گرفت.

حیدریان همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون بحث‌هایی که این روزها درباره صدور مجوز موسسات VOD توسط صداوسیما مطرح شده، گفت: مصوبه‌ای که این روزها پیرامون آن بحث شده؛ مصوبه‌ای‌ست که در یکی از کمیته‌های کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده و این مصوبه به قانون اداره صداوسیما اشاره داشت و منظورش فعالیت انحصاری رسانه‌ای فراگیر است که در اختیار صداوسیماست.

حیدریان با اشاره به اینکه مبنایی که در این مصوبه مطرح شده با نتیجه‌گیری صورت گرفته هیچ سنخیت و ارتباطی ندارد، گفت: اساسا امور اجرایی در کشور براساس قانون برعهده قوه مجریه است و صدور مجوز نیز یک امر اجرایی است که برعهده قوه مجریه است البته صداوسیما از روز اول در محدوده تولید و پخش براساس قانون مستثنی شده است و خود این سازمان می‌تواند به‌صورت مستقل؛ تولید و پخش را انجام بدهد. اما سازمان صداوسیما همان زمانی که قصد داشت شرکت سروش را تاسیس کند و آن زمان که قصد داشت محصولاتش را از طریق ویدئو یا نوار کاست عرضه کند، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفت.

رییس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه رشد تکنولوژی و بستر ارایه آثار باعث تغییر مرجع صدور مجوز نمی‌شود، ادامه داد: پخش فراگیر معنایش این است که زمان و مخاطبی که اثر برای او پخش می‌شود، مشخص نیست اما اینکه من به عنوان مخاطب می‌خواهم در یک زمان مشخص یک اثر مشخص را از یک منبع مشخص تماشا کنم و دریافت کنم، معنای فراگیری نمی‌دهد حتی اگر تعداد مخاطبان شکل دوم زیاد باشد بازهم معنای فراگیر نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تکلیف قانونی در محدوده غیرفراگیر مشخص است اما در محدوده فراگیر مشخص نیست. توصیه ما این است که واحد مربوطه در صداوسیما و بخش خصوصی تا تعیین تکلیف طبق روالی که بوده؛ اقدام کند تا بخش خصوصی دچار زیان اقتصادی نشود.

مشروح بازدید محمدمهدی حیدریان از ایلنا و متن مصاحبه با وی متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز