خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری:

بخش خصوصی باید در تجارت پیش‌رو باشد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۴۲

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در تجارت پیش‌رو باشد گفت: دولت صرفاً نیازمندی‌های بخش خصوصی را فراهم و موانع احتمالی موجود را برطرف می‌کند.

به گزارش ایلنا از آستارا، مصطفی سالاری در همایش تجاری نقش راه‌آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین‌المللی در کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب که با حضور نمایندگان بخش خصوصی کشور جمهوری آذربایجان در هتل اسپیناس آستارا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اتصال راه آهن آستارا- آستارا افزود: اتصال این راه آهن که نقش مهمی در تکمیل کریدور شمال- جنوب دارد، گام اول برای هم افزایی و افزایش سطح مبادلات تجاری بین 2 کشور است.

وی اتصال راه آهن قزوین- رشت به آستارا را گام دیگری برای تکمیل کریدور شمال- جنوب دانست و خاطر نشان کرد: تسهیل مقررات بین 2 کشور برای استفاده از ظرفیت بارانداز موجود در آستارا برای ترانزیت کالا به غرب جمهوری اسلامی ایران گام سوم برای افزایش مبادلات تجاری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تلاش‌ها و مذاکرات صورت گرفته با دولت برای الحاق بارانداز و ترمینال راه آهن آستارا به منطقه ویژه اقتصادی موجود اشاره و اظهار داشت: این اقدام مزیت‌هایی همچون معافیت‌های مالیاتی، تسهیل در ترانزیت کالا، روانسازی مقررات و بروکراسی برای انجام اقدامات اقتصادی دارد.

وی بر لزوم تسریع مبادلات تجاری برای بازرگانان تأکید کرد و گفت: توافقاتی درخصوص تعرفه‌های گمرکی بین 2 کشور ایران و آذربایجان در کوتاه مدت انجام گرفته که به ارتقاء تراز تجاری 2 کشور کمک می‌کند.

استاندار گیلان به گام‌های برداشته شده درباره مبادلات بانکی نیز اشاره کرد و افزود: باید تمامی بسترها را فراهم کنیم تا بخش خصوصی بتواند به راحتی اقدامات خود را پیش ببرد.

وی خاطر نشان کرد: حضور بیشتر بخش‌خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی، برگزاری نشست و کارگروه‌های مشترک به صورت منسجم و انتقال موانع احتمالی موجود به دولتی‌ها بخشی از انتظارات ما توسط بخش خصوصی است.سالاری حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها در این همایش را نمادی از اهتمام ویژه دولت در حمایت از بخش خصوصی عنوان و اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت در استان گیلان اطمینان می‌دهم که با جدیت مسائل موجود برای افزایش حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه را پیگیری کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز