خبرگزاری کار ایران

به‌کارگیری سامانه جدید رای‌گیری در انتخابات پارلمانی عراق

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۱۴

در انتخابات عراق برای نخستین‌بار از سامانه رای‌گیری بیومتریک استفاده می‌شود. پیش‌تر کشورهایی چون چون غنا و کنیا نیز از این سامانه رای‌گیری استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روداو‎، نظام جدید رای‌گیری در انتخابات عراق یک سامانه درستی‌سنجی بیومتریک است که از طریق اثر انگشت و کارت شناسایی رای‌ها را ثبت می‌کند. این سامانه از یک اسکنر برگه رای و یک پایانه کوچک دیافراگم (وی‌اس‌ای‌تی) تشکیل شده که میزان آرا را به ماهواره ارسال می‌کند و سپس نتایج را برای کمیسیون عالی انتخابات عراق می‌فرستد. 

این نخستین بار است که در انتخابات عراق از این سامانه انتقال نتایج استفاده می‌شود. 

شرکت «شمس نت» که از طرف کمیسیون عالی انتخابات مامور نصب و اجرای این سامانه جدید رای‌گیری شده، اعلام کرد که سه حوزه رای‌گیری در دهوک و شیخان هنوز افتتاح نشده‌اند. 

«بدل عبدالباقی»، رئیس این شرکت، به روداو گفت که دو حوزه‌ رای‌گیری در دهوک و یک اردوگاه پناهجویان در شهر شیخان در استان نینوا هنوز باز نشده‌اند. 

وی گفت که دلیل این امر نرسیدن تجهیزات سامانه بیومتریک به حوزه‌های را‌گیری است. 

پیش‌تر کشورهایی چون غنا و کنیا نیز از این سامانه رای‌گیری استفاده کرده‌اند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز