خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری رودسر خبر داد:

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گل‌گاوزبان در رودسر

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۶۵

سرپرست فرمانداری رودسر از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گل‌گاوزبان در رودسر خبر داد .

به گزارش ایلنا از رودسر، علی وارسته بهدانی سرپرست فرمانداری رودسر در جشنواره ملی گل‌گاوزبان اشکور اظهار کرد: به لحاظ تولید و مساحت زیر کشت اشکورات رودسر قطب تولید گل‌گاوزبان کشور است.

علی وارسته معرفی محصول گل‌گاوزبان، حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد شورو نشاط اجتماعی را از اهداف برگزاری جشنواره ملی گل‌گاوزبان خواند و افزود: گل‌گاوزبان و فندق از مباحث مهم در برندسازی شهرستان رودسر است.

وی با اشاره به سرمای دیررس اخیر و آسیب‌زدگی به محصولات کشاورزی ازجمله گل‌گاوزبان گفت: تمام تلاش خود را برای جبران و کمک به کشاورزان بکار خواهیم گرفت تا دغدغه آن‌ها کمتر شود.

سرپرست فرمانداری رودسر از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گل‌گاوزبان در رودسر خبر داد و افزود: توجه به حوزه گردشگری در کنار مباحث کشاورزی برای تقویت اقتصاد منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است، گل‌گاوزبان گیاه علفی یک‌ساله و از گیاهان دارویی و دارای خاصیت شفادهندگی بوده و در مناطقی با شرایط کوهستانی و معتدل مانند اشکور رودسر رشد می‌کند.

اشکورات رودسر با 470 هکتار مساحت زیر کشت گل‌گاوزبان با چهار هزار و 500 نفر بهره‌بردار در 165 روستا بیش از 220 تن محصول برداشت می‌کنند که این میزان 75 درصد تولید استان گیلان و 50 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

رودسر به لحاظ مساحت زیر کشت و تولید محصول قطب برتر تولید گل‌گاوزبان کشور بوده و برای حمایت از تولیدکنندگان و معرفی بیشتر محصول جشنواره ملی گل‌گاوزبان در روستای زیاز اشکور رحیم‌آباد از شهرستان رودسر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و جمع کثیری از مردم، مسافران و گردشگران برگزار شد.

لازم به ذکر است :در جشنواره ملی گل‌گاوزبان اشکور از اطلس نقاط گردشگری و میراث فرهنگی رودسر برای نخستین بار در کشور پرده‌برداری شد.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گل‌گاوزبان در رودسر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز