خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان:

هنوز مصوبه کنوانسیون برن را ندیده‌ایم تا نظر بدهیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۹۲

هنوز مصوبه را ندیده‌ایم که اظهارنظر قطعی داشته باشیم اما قول می‌دهیم وقتی در اختیار ما قرار گرفت در همان فرصتی که داریم؛ آن را بررسی کنیم و شورای نگهبان مساعدت لازم را در این زمینه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان) در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: خوشبختانه کتاب در جامعه اسلامی ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی جایگاه بسیار خوبی بین مردم دارد. وجود نمایشگاه‌های سالانه و استانی نشان دهنده اهمیت کتاب برای مردم ماست با این حال هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

او تاکید کرد: فرهنگ کتابخوانی را باید از کودکی و از دل خانواده و مدرسه در جامعه نهادینه کنیم. قدیمی‌های ما می‌گفتند کتاب یار مهربان است و باید کتاب خوب را در دسترس همگان قرار بدهیم. از مسئولان ارشاد نیز تشکر می‌کنم که این نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنند و استقبال مردم هم خوب بوده است.

این عضو شورای نگهبان سپس درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به کنوانسیون برن گفت: ما هنوز مصوبه را ندیده‌ایم که اظهارنظر قطعی داشته باشیم اما قول می‌دهیم وقتی در اختیار ما قرار گرفت در همان فرصتی که داریم؛ آن را بررسی کنیم و شورای نگهبان مساعدت لازم را در این زمینه خواهد داشت. قطعا حضور در عرصه بین‌المللی کتاب خیلی مهم است و ما باید از کتاب‌های خارج از کشور نیز مطلع باشیم. خوشبختانه امسال حضور ناشران خارجی در نمایشگاه نیز بسیار خوب بود.

او در پایان درباره پدیده قاچاق کتاب نیز اظهار داشت: در هر حوزه‌ای قاچاق امر مذمومی است فرق نمی‌کند حوزه فرهنگی باشد یا اقتصادی. برای مقابله با این پدیده اگر نواقصی وجود دارد مجلس و دولت باید به فکر رفع نواقص قوانین آن باشند. برای جامعه هم باید فرهنگسازی صورت بگیرد زیرا قاچاق به اقتصاد و فرهنگ آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز