خبرگزاری کار ایران

بطحایی خبر داد:

عزم آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۳۲۰

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت پایان بخش استانی هفتمین دوره مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم و اختتامیه طرح‌های فوق‌العاده و تحولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیامی صادر کرد.

 

به گزارش ایلنا، متن پیام سید محمد بطحایی به شرح ذیل است: 

همه ما از رسالتی که در نهاد «مدرسه» داریم و از آنچه کودکان و نوجوانان ما باید بیاموزند، آگاه هستیم.

رسالت این است که بکوشیم، فرزندان ما، هم علم و دانش را فرابگیرند و هم توانایی‌های لازم را در ساحت‌های مختلف دینی، اخلاقی و اجتماعی، کسب کرده و تمرین نمایند تا زندگی شایسته‌ای داشته باشند و به مراتبی از کمال، دست پیدا کنند.

کودکان و نوجوانان ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنند که از هر سو در معرض خطر هستند. خطراتی که هویت، تربیت و سلامتشان را تهدید می‌کند. دخانیات، مواد مخدر، خشونت، انحرافات اخلاقی، آسیب به‌خود و به طور کلی، رفتارهای پر خطر، مخاطراتی هستند که فرزندان ما را احاطه کرده‌اند و ما باید برای مواجهه موثر با این خطرات، آماده باشیم.

مدرسه و آموزش و پرورش، با تغییر و بازنگری در شیوه‌های تعلیم و تربیت و توجه بیشتر به آموزش مهارت‌های اجتماعی، والدین و خانواده با تغییر در سبک‌های فرزندپروری و بهبود شرایط زندگی در خانواده، دانش‌آموزان با توجه به افزایش توانایی‌های خود در زمینه خودمراقبتی و سرانجام، سازمان‌ها و رسانه‌ها با حمایت از تلاش‌های نهاد آموزش و پرورش و مدرسه و گسترش مسئولیت اجتماعی در زمینه مراقبت از کودکان و نوجوانان می‌توانند آمادگی جامعه را برای مصون نگه داشتن فرزندانمان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی فراهم کنند.

وزارت آموزش و پرورش، اکنون بیش از هر زمانی عزم خود را برای اهتمام همه‌جانبه در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، جزم کرده است. کوشش برای کاهش زمینه‌های اضطراب دانش‌آموزان، ظرفیت‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها برای آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اجرای طرح‌های متنوع پیشگیرانه با رویکرد تحولی در سطح مدارس و تلاش برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، در کنار افزایش نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی و جلب مشارکت والدین و ذینفعان محلی، از جمله اقداماتی است که با قوت در حال پیگیری است.

همه این چرخش‌های تحول‌آفرین که در آموزش و پرورش آغاز شده است، با کمک دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و والدین، همچنین حمایت رسانه‌ها و سازمان‌ها، با این امید دنبال می‌شود که بتوانیم یک جریان فرهنگی بزرگ خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی و بیزاری از رفتارهای پرخطر را ایجاد نماییم.

اکنون، در پایان بخش استانی مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم و نیز اختتامیه طرح‌های پیشگیری از آسیب‌‌‌های اجتماعی، ضمن تشکر و قدردانی از حضور و مشارکت تمامی دانش‌آموزان، مدارس، همکاران فرهنگی، والدین، رسانه‌ها و سازمان‌ها، در انجام این رسالت بزرگ، اعلام می‌نمایم وزارت آموزش و پرورش در این مسیر مقدس، با شما، همراه و هم‌پیمان خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز