خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس نباید به هیچ عنوان زودتر از موعد تعطیل شوند/ منتظر مصوبه مجلس برای استخدام حق‌التدریسی‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۳۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکید موکد به همکارانم خواهم داشت به هیچ عنوان امسال حتی یک روز هم مدارس نباید زودتر از موعد خود به بهانه تعطیلات نوروز تعطیل شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۷ مهم‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش تحولاتی است که در حوزه محتوای برنامه‌های آموزشی و پرورشی شروع خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در حوزه اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌هایی است که بچه‌ها در مدرسه آنچه در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان موضوع راهبردی کشور مطرح است، تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته ما پیش از این هم در کتب درسی مطالبی را داشتیم اما کافی نیست، اظهار داشت: یکی از مهارت‌هایی که سال ۹۶ آغاز کردیم و در سال ۹۷ با جدیت بیشتری آن را توسعه و عمق می‌دهیم، توسعه مهارت‌های زندگی و الگوی زندگی اسلامی ایرانی است که بخشی از آن مربوط به اقتصاد مقاومتی است. موضوعاتی مثل اقتصاد خانواده بسیار مهم است که بچه‌ها باید در مدرسه تمرین کنند و در سال ۹۷ با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

بطحایی درباره اینکه خبرهایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی مدارس زودتر از موعد قرار است در آستانه عید تعطیل شوند، تصریح کرد: امروز و فردا سمینار مدیران کل را داریم که باید امروز آنجا بروم. یکی از مسائلی که در این سمینار مورد تاکید جدی قرار خواهد گرفت، همین مساله است به ویژه با تعطیلات سال جاری که به دلیل آلودگی هوا و شرایط اقلیمی ایجاد شد، حتما مدارس باید تا آخرین روز مقرر باز باشند تا خدایی نکرده عقب‌‌افتادگی پیدا نکنند. 

وی افزود: هر چند در ایامی شرایطی رخ داد که اجتناب‌ناپذیر هم بود وقفه‌ای در تحصیل فرزندان ما ایجاد شد اما تاکید موکد به همکارانم خواهم داشت به هیچ عنوان امسال حتی یک روز هم مدارس نباید زودتر از موعد خود به بهانه تعطیلات نوروز تعطیل شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد حذف آزمون ورودی کلاس هفتم و اینکه با وجود تاکید بر حذف این آزمون هنوز برخی مدارس غیر انتفاعی اقدام به برگزاری آزمون می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما مصوبه شورای هماهنگی موسسین مدارس غیر دولتی را ابلاغ کردیم؛ شاید ابلاغیه هنوز به برخی مدارس نرسیده ولی مدارس غیر دولتی هم از این تصمیم استقبال کرده اند. علی‌‌الاصول ما مانند بسیاری از دستورات که در گام اول توجیه است، همکاری همکارانمان را در مدارس  غیر دولتی می‌‌طلبیم.

بطحایی با بیان اینکه در برخی موارد اگر تخلفی صورت بگیرد سازمان مدارس غیردولتی تیمی را برای مواجهه با این تخلفات گذاشته است، ابراز داشت: با تخلفات برخورد جدی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح با استقبالی که در مدارس غیر دولتی داشته به نتیجه برسد و بیان کرد: بعد از رسیدن این ابلاغیه به دست مدارس و با وصول آن این کار انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص وضعیت حق‌‌التدریس‌ها یادآور شد: سخنگوی دولت مطالبات‌شان را اعلام کرد و ان‌شالله بخش عمده‌ای از مطالبات حق‌التدریس‌ها در روزهای باقیمانده سال ۹۶ پرداخت می‌شود.

بطحایی در مورد وضعیت استخدام حق‌‌التدریس‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای وضعیت استخدام هم منتظر مصوبه مجلس هستیم و این مصوبه تکلیف را روشن خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز