خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۱۵

یک کارشناس هواشناسی از وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در استان‌های غربی و مرکزی کشور به دلیل فعالیت سامانه بارشی در این مناطق خبرداد.

امیر حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، مرکزی، اردبیل، لرستان، اصفهان، یزد و کرمان فعال است.

وی ادامه داد: بارش‌ها در این مناطق می‌توان سبب آب‌گرفتگی معابر شده و احتمال وقوع سیلاب نیز وجود دارد همچنین بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه توضیح داد: شدت بارش در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ادربیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام بیش از دیگر مناطق است و باز هم احتمال وقوع سیلاب در این مناطق وجود دارد.

نقشینه با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز خلیج فارش و تنگه هرمز، دریای عمان مواج و متلاطم است،‌گفت: در روز یکشنبه نیز بارش‌هایی در مناطقی از شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌کنیم. در روز یکشنبه در مناطقی از سواحل شمال کشور، غرب و مرکز کشور بارش‌هایی خواهیم داشت.

وی درباره آب و هوای تهران نیز خاطرنشان کرد: در تهران نیز در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه در برخی از ساعات افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در مناطق مرتفع استان تهران از مقادیر بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده از شرق ترکیه و سوریه سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد، گفت: انتظار داریم مناطق غرب و شمال غرب کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گیرد. در واقع شدت بارش‌ها در شرق ترکیه ، سوریه و عراق است و مناطق غربی کشور ما نیز در حاشیه این سامانه بارشی قرار دارد.

نقشینه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان گرمترین نقاط کشور هستند، خاطرنشان کرد: در سه روز آینده دریای عمان و خلیج فارس مواج و متلاطم است. فردا عصر نیز برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان گرد و غبار گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز