خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

بارش باران در استان‌های نیمه غربی/کاهش دما و بارش باران از فردا در تهران

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۳۷

یک کارشناس هواشناسی از بارش باران و تگرگ در اکثر استان‌های کشور خبر داد و گفت: تهران از فردا همراه با کاهش دما بارانی خواهد شد.

امیر حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: یک سامانه بارشی جدید از شب گذشته وارد کشور شده و در حال حاضر شهرهای ارومیه، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، اسلام‌آباد غرب، کامیاران، جوانرود، هرسین در استان کرمانشاه، شبستر در استان آذربایجان شرقی بارش‌ باران به صورت رگبار و رعد و برق گزارش شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود نیمه غربی کشور امروز تحت تاثیر این سامانه باشد و برای بخش‌هایی از جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مرکز استان کرمان رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کردیم.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها امروز در جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام و خوزستان خواهد بود و از فردا فعالیت این سامانه بارشی در مناطق غربی، جنوب غربی و مناطقی از جنوب کشور تشدید می‌شود و فردا بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی شدت می‌یابد.

نقشینه یادآور شد: همچنین بارش باران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان خوزستان شدت می‌یابد و احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌‌ها، آب‌گرفتگی معابر در شهرها وجود دارد از همین‌رو اخطاریه هواشناسی در خصوص هشدار آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب در این مناطق صادر شده است.

وی با بیان اینکه بارش تگرگ نیز در این مناطق پیش‌بینی می‌شود گفت: از روز جمعه بارش‌ها در این مناطق تا دامنه‌های جنوبی البرز کشیده خواهد شد و تهران، البرز و قزوین نیز از روز جمعه بارانی خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در کشور خواهد بود تصریح کرد: فردا شب در تهران رگبار پیش‌بینی شده و از روز جمعه نیز انتظار افزایش ابر، رگبار و رعد و برق را داریم همچنین روند کاهش دما در تهران از فردا آغاز می‌شود و به تدریج تهران کاهش دما خواهد داشت و این کاهش دما همراه با بارش برای تهران در هفته آینده نیز به طور متناوب تداوم خواهد داشت و کاهش دما در روز یکشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز