خبرگزاری کار ایران

مراسم ازدواج زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۶۵

دومین مراسم جشن ازدواج زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شامگاه دوشنبه در سالن همایش این دانشگاه پیامبر اعظم ( ص)برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمدرضاحق شناس شامگاه دوشنبه در مراسم ازدواج یک زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی پیامبر اعظم (ص) با تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: ز آنجاییکه ازدواج سنت پیامبر(ص) است باید جوانان آن را آسانتر بگیرند تا بتوانند هر چه زودتر تشکیل خانواده داده و با این کار به زندگی خود هدف دهند.

وی هدف از برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه را ترویج امر ازدواج ساده، کم‌هزینه و آسان، ترغیب و تشویق دانشجویان به تشکیل زندگی و فرهنگ‌سازی ازدواج آگاهانه در جامعه عنوان کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مادیات مهم است اما به عنوان ضروریات در زندگی محسوب نمی شود،گفت:برگزاری این آئین ، آموزش ازدواج آسان و قناعت در بین جوانان مخصوصا قشر دانشجو است.

وی مهمترین مسئله در امر ازدواج را تفاهم و با هم بودن دانست که می تواند ادامه ی زندگی موفق تاثیر مهمی داشته باشد.

حق شناس یکی از مطالبات مهم زوج های دانشجو را تامین خوابگاه متاهلی عنوان کرد و بر پیگیری تحقق این مطالبه تاکید کرد.

وی در ادامه از بهره برداری خوابگاه دانشجویی دختران در سال جاری خبر داد .

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه این مراسم اظهار داشت:دین مبین اسلام جوانان را به ازدواج سفارش و تاکید فراوانی به آن کرده که این نشان دهنده اهمیت ازدواج است.

وی ازدواج دانشجویی را از ساده ترین و بادوام ترین ازدواج ها دانست و افزود:‌ باید برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج دانشجویی تلاش کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ازدواج های دانشجویی راهکاری موثر برای فرهنگ سازی ازدواج آسان است.

وی شرایط جامعه چه از نظر فرهنگی، چه از نظر اقتصادی در تسریع در امر ازدواج موثر دانست و ادامه داد: تغییر هر یک از این شرایط محیطی هم به طبع باعث تغییر در نگرش ها و رویکردهای منجر به ازدواج می شود.

حجت الاسلام ابوترابی افزود:در منابع اسلامی، به ازدواج در سنین پایین اشاره و در پاره ای از موارد تاکید شده است. تاکید اصلی هم برای جلوگیری از به گناه افتادن جوانان و آسیب های اجتماعی آن است.

وی گفت: ازدواج در محیط دانشگاه، به دلیل اینکه دو طرف زمان زیادی را در کنار هم بوده اند و به شناخت نسبی از هم دست یافته اند، می تواند یک ازدواج سازنده تلقی شود.

.

این مراسم شامگاه دوشنبه با اجرای برنامه هایی شاد و متنوع، سخنرانی، مسابقه بین زوج ها در سالن همایش دانشگاه پیامبر اعظم ساری برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز