خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری تهران:

مردم باید بدانند که منابع درآمد شهرداری چیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۱۹

سرپرست شهرداری تهران در آستانه گرامیداشت روز معلم از دبیرستان پسرانه نمونه دولتی همت در منطقه ۱۹ که یکی از مناطق جنوبی شهر تهران است، بازدید و از معلمان این مدرسه تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، سمیع الله حسینی مکارم با حضور در کلاس‌های درس با دانش‌آموزان حول محورهایی از قبیل مدل‌های حاکمیتی در کشورهای دنیا و همچنین ایران گفت‌‌‌وگو کرد.

وی درخصوص سیستم اداره دولت ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: پس از سال ۶۸ و تصویب قانون اساسی، مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس‌‌‌جمهور انتخاب و کابینه دولت را متشکل از هیات وزیران انتخاب کرد.

سرپرست شهرداری تهران با اشاره به ساختار حکومت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های محلی اظهار داشت: در دنیا علاوه بر حکومت فدرال، حکومت محلی نیز در ایالت‌‌‌‌‌ها وجود دارد و این در حالی است که در کشور ما شوراهای شهر در شهرها با رای مردم انتخاب و در حوزه سیاستگذاری و نظارت بر امور شهر فعالیت می‌کنند.

حسینی مکارم با اشاره به اینکه یکی از وظایف شوراهای شهر انتخاب شهردار و نظارت بر حسن انجام کارها و هدایت آن در مسیر اصلی است، تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر تهران ۲۱ عضو دارد که تصویب برنامه پنج ساله پایتخت و بودجه از دیگر وظایف شورا محسوب می‌‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان و دانش‌‌آموزان باید نسبت به وظایف شورای شهر و شهرداری تهران آشنا باشند، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که شهرداری در چه حوزه‌‌‌هایی فعالیت می‌کند و آیا برای همه خدمات ارایه شده، عوارضی دریافت می‌‌کند؟ منابع درآمد شهرداری چیست و آیا این درآمد کافی است؟

 سرپرست شهرداری تهران اضافه کرد: هرچه آگاهی شهروندان نسبت به مدیریت شهری بیشتر باشد، در انتخاب اعضای شورا بهتر عمل کرده و توقعات درست‌‌تری از مدیریت شهری خواهند داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز