خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری تهران:

مشکلات نیروی انسانی را ساماندهی می‌کنیم/ایجاد تشکل صنفی کارگران شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۷۵

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه در شهرداری تناسبی بین ماموریت سازمانی با منابع انسانی و حتی منابع مالی وجود ندارد، گفت: این بدان معنا نیست که این عدم تناسب و ناکارآمدی باعث شود ما در تعدیل نیرو، کارگران را هدف قرار دهیم و امیدواریم به زودی مسائل نیروی انسانی را ساماندهی کنیم.

به گزارش ایلنا، سمیع الله حسینی مکارم در مراسم بزرگداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه شهرداری تهران که در محل سازمان مدیریت پسماند با حضور علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افشین حبیب زاده رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران، ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی و شهرداران برخی مناطق برگزار شد، از زحمات کارگران که زحمات اصلی شهر بر دوش آنهاست، تقدیر کرد.

سرپرست شهرداری تهران در این مراسم گفت: خوشحالم از این که علی رغم بحران های مالی در ماه های اخیر که شهرداری تهران با آن مواجه بود، توانستیم با کمک مسئولان و اعضای شورای شهر این بحران را پشت سر بگذاریم.

مکارم با اشاره به اینکه رئیس فراکسیون کارگری شورا به جد دغدغه مطالبات کارگران را پیگیری می کند، عنوان کرد: خرسندیم که کارگران فراکسیونی در شورای شهر دارند تا حقوق آن‌ها را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران از حجم زیاد نیروی انسانی رنج می برد، افزود: در شهرداری تناسبی بین ماموریت سازمانی با منابع انسانی و حتی منابع مالی وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که این عدم تناسب و ناکارآمدی باعث شود ما در تعدیل نیرو، کارگران را هدف قرار دهیم. امیدواریم در عین حال که در خدمت کارگران عزیز هستیم، مسائل نیروی انسانی را نیز ساماندهی کنیم.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه نباید حق و حقوق کارگران عقب بیفتد چراکه این مسئله مهم ترین دغدغه کارگران است، تصریح کرد: از جمله این مشکلات این است که برخی از کارگران شهرداری تهران، قرارداد پیمان کاری دارند و بعضاً حقوقشان به موقع پرداخت نمی شود که امیدواریم ترتیبی اتخاذ کنیم تا در قرارداد پیمان کارها شرایط ضمن عقد را ایجاد و اولویت پرداخت حقوق کارگران را در آن لحاظ کنیم. اگر چه این امر به لحاظ حقوقی پیچیده است اما امیدواریم، بتوانیم قدم های خوبی در این راه برداریم.

حسینی مکارم یکی دیگر از مشکلات اساسی کارگران را تعاونی مسکن کارگری عنوان کرد و گفت: تعاونی های مسکن شخصیت حقوقی هستند اما از آن جایی که کارگران به اعتبار شهرداری سرمایه خود را در این تعاونی ها وارد کرده اند، انتظار دارند شهرداری در احقاق حقوقشان تلاش کند. بر این اساس، امیدواریم با ترتیبات اتخاذ شده، بتوانیم بخشی از مشکلات تعاونی کارگران شهرداری را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کارگران حق داشتن نهاد و تشکل صنفی را دارند، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت ها و سازمان های شهرداری فاقد تشکل صنفی هستند که این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد تا مطالبات صنف کارگری به صورت رسمی از مبادی ذی ربط مخصوصاً شهرداری پیگیری شود.

سرپرست شهرداری تهران در پایان با ابراز امیدواری از ایجاد تشکل های صنفی کارگری در سازمان های زیرمجموعه شهرداری گفت: امیدواریم با همکاری شورای شهر و فراکسیون کارگری مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و تا آن جا که امکان دارد، مسائل آن ها را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز