خبرگزاری کار ایران

مراسم روز کارگر در رشت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۸۸

مراسم روز جهانی کارگر صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) درسالن همایش‌های بانک صادرات رشت برگزار شد.

یه گزارش خبرنگار ایلنا، حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان) در این مراسم  ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، کارگران را سربازان خط مقدم سنگر تولید دانست و گفت: کارگران همواره در تمام عرصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور چشمگیر داشته‌اند و همیشه در گردنه‌های سخت تاثیرگذار بوده‌اند.

به گفته وی، امروز حال و روز کارگران و بازنشستگان خوب نیست و مشکل تامین معیشت دارند.

وی در ادامه با ذکر عمده‌ترین مشکلات جامعه کارگری افزود: قراردادهای موقت و سفید امضا، نداشتن امنیت شغلی از عمده‌ترین مشکلات جامعه کارگری است که کمتر به آن توجه شده است.

او با اشاره به اینکه تصویب بند ز تبصره لایحه بودجه سال ۹۷ که براساس آن سهم درمان سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، افزود: تبصره بند ز ماده هفت لایحه بودجه و عدم اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از دیگر مشکلات جامعه کارگری است که آنها را نگران کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان در ادامه این مراسم خواستار پیگیری و اجرای مطالبات بحق جامعه کارگری از مسئولان کشوری و شهرستانی شد.

در ادامه این مراسم، محمود ایزددوست (مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی گیلان) ضمن ابراز خرسندی از تعامل خوبی که بین خانه کارگر و اداره کار استان گیلان و همچنین تشکل‌های صنفی ایجاد شده است، گفت: اعم‌ تلاش ما فعالان جامعه کارگری این است که با اتحاد و همدلی و انسجام بتوانیم گام موثری در راستای احقاق حقوق کارگران زحمتکش برداریم.

همچنین غلامرضا خوالگر (رئیس شوراهای اسلامی کار گیلان) با تبریک روز کارگر حمایت نگردن نمایندگان استان در  مجلس شورای اسلامی از کارگران انتقاد کرد و افزود: متاسفانه نمایندگان مجلس نه تنها از جامعه کارگری حمایت و دفاع نمی‌کنند حتی حاضر نیستند با ما نمایندگان تشکل‌های کارگری نشست داشته باشند تا مشکلات را به گوش آنها برسانیم.

وی افزود: مگر نمایندگان مجلس منعکس کننده معضلات مردم در خانه ملت نیستند؟ این نمایندگان هستند که باید زبان گویای ما و جامعه کارگری در خانه ملت باشند.

در ادامه انصاری (معاون سیاسی فرماندار شهرستان رشت) ضمن تبریک روز کارگر عنوان کرد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند در جهت کاهش معضلات جامعه کارگری گامی بردارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی مشکلات یک شبه حل نخواهد شد، افزود: ما نمی‌گوییم تمام مشکلات حل شده است اما اعتقادمان این است که دولت نسبت به قشر کارگر بی‌تفاوت نبوده و نیست و در راستای ارتقای سطح زندگی و معیشت کارگران عزیز سعی بر این دارد که گام موثر و رو به رشدی را بردارد.

در مراسم روز کارگر در این شهر با حضور هزار نفر از کارگران منتشر شد.

مراسم روز کارگر در رشت برگزار شد

مراسم روز کارگر در رشت برگزار شد

مراسم روز کارگر در رشت برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز