خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

حذف شرط «خانه‌اولی» برای وام مسکن در بافت فرسوده

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۱۵

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: شرط «خانه اولی» برای دریافت تسهیلات در بافت فرسوده برداشته شده است.

به گزارش ایلنا؛ هوشنگ عشایری گفت: خوشبختانه جلسه شورای عالی پول و اعتبار تشکیل شد و نرخ سود تسهیلات ­­­بانکی در بافت فرسوده­ از ۸ درصد به ۶ درصد تقلیل پیدا­ کرده که به همه بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد و هفته اینده سپرده گذاران می‌توانند نسبت به افتتاح حساب برای دریافت این تسهیلات با سود ۶ درصد در سررسید یکساله، اقدام کنند.

وی افزود: ­­ویژگی مهم صندوق پس انداز یکم این است که­ ­افرادی­ که از این­ تسهیلات در کشور استفاده می‌کنند ­باید­ برای اولین بار­ ­مسکن خریداری کنند. ­اما این محدودیت در بافت‌های ناکارآمد شهری برداشته شد و هر فردی که سپرده‌گذاری کرده باشد امکان استفاده از تسهیلات ۶ درصد را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: فعلا­ کاهش نرخ سود تسهیلات در بافت های ناکارامد شهری تصویب شد و پیشنهاد ما برای تقلیل زمان وافزایش دوره اقساط در دستور کار شورای پول و اعتبار است.

وی افزود: از هفته آینده تمام­ سپرده گذارانی که پرونده تشکیل داده‌اند می‌توانند از تسهیلات با سود ۶ درصد استفاده کنند.

عشایری درباره استقبال مردم برای دریافت تسهیلات گفت: از­ ۳ سال گذشته که­ صندوق پس انداز یکم­ بازگشایی شد میزان استقبال از تسهیلات این صندوق از ۸ درصد به ۳۱ درصد رسیده است.

عشایری بیان داشت: در ظرف ۲ ماه­ ثبت نام در صندوق پس انداز یکم حدود­ ­۱۰ تا ۱۲ درصد رشد کرده است و از زمان کاهش سود تسهیلات روزانه حدود هزار نفر در صندوق پس انداز یکم ثبت نام می‌کنند که این امر بیانگر استقبال مردم برای دریافت تسهیلات و نوسازی بافت ها است. بر اساس این گزارش، خانه اولی به اشخاصی گفته می‌شود که تاکنون نسبت به دریافت تسهیلات مسکن از شبکه بانکی اقدام نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز