خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در مراسم سپاس معلم:

توهین به معلم، ضربه هولناکی به پیکره تعلیم و تربیت وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۲۲

وزیر آموزش و پرورش گفت: به مدیران تاکید کرده‌ام؛ خط قرمز ما حفظ حریم معلم است، چون اگر این حریم بشکند، چیزی در آموزش و پرورش نمی ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم سپاس معلم که در دبیرستان شهدای هفت تیر برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که یک بار دیگر در هفته معلم خدمت همکاران عزیزم این ایام را تبریک می‌گویم و این افتخار بزرگی برای بنده است.

وی افزود: برای رسیدن به افق‌های توسعه یافتگی در هر کشوری با هر منطق و فلسفه‌ای چاره‌ای جز پرداختن به کیفیت آموزش در دوران کودکی و نوجوانی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما اگر امروز مدرسه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، می‌توانیم پیش بینی کنیم که آینده چه شکل و شمایلی خواهد داشت، گفت: اگر با مدل های گذشته آموزش و پرورش امروز را طراحی کنیم، حتما این مدل ورشکسته و ناکارآمد خواهد بود.اگر ما بهترین فضاها و مناسبت ترین برنامه ها را طراحی کنیم، اما اگر معلم اراده ای برای تحول نداشته باشد، تحول با شکست مواجه خواهد شد. با این نقش مهم و تاثیرگذار معلم، نقطه عطف ما در تحول باید معلم باشد.

بطحایی ادامه داد: در سال های اخیر شاهدیم که یکی از مهمترین چالش های معلمی، برقراری انضباط و کنترل رفتارهای نابهنجار در کلاس شده است، اما در این میان که گاهی توهین به معلم دیده می شود؛ که ضربه هولناکی را به پیکره تعلیم و تربیت وارد می‌کند. به مدیران تاکید کرده ام خط قرمز ما حفظ حریم معلم است چون اگر این حریم بشکند، چیزی در آموزش و پرورش نمی ماند.

بطحایی اضافه کرد: اگر خدایی نکرده کرامت معلم را حفظ نکنیم، آن معلم نمی تواند کرامت بخشیدن را به دانش آموز یاد دهد.امروز روز سپاس از معلمی است که در کلاس های پرجمعیت با صبوری نگاه مهربانه خودش همه را مورد توجه دارد.

وی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری گفت: من وابسته و متعلق به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش هستم و آرزومندم چراغ تعلیم و تربیت پرفروغ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز