خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

پیش بینی تولید ۴۷۵۰ تن کلزا در مزارع کردستان

کد خبر : ۶۱۷۹۸۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان به رشد ۶۰ درصدی تولید کلزا درسال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود ۴ هزار و ۷۵۰ تن کلزا در استان تولید شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، فرید سپری روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت گندم دیمی است، افزود: هر سال شاهد اختصاص جایگاه چهارم و پنجم کشوری در تولید مرغوب گندم هستیم.

وی اظهار داشت: سالانه بالغ بر ۸۵۰  تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان عاید از فروش گندم نصیب کشاورزان می شود.

سپری با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت گندم ۵۵۸ هزار هکتار تعیین شده است، افزود: از این میزان ۳۳۰۰ هکتار آبی و ۵۲۵ هزار هکتار دیم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: بر پایه پیش بینی کارشناسان در سال زراعی جاری قریب به ۸۸۰ هزار تن گندم تولیدی خواهیم داشت که از این میزان ۷۵۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

سپری اتخاذ تمهیدات لازم در راستای کاهش خسارت به کشاورزان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته میزان خسارات وارده به مزارع استان به حداقل رسیده و بعضا جبران شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش زراعت نیاز مصرف به کود به واسطه برداشت هر تن کاه و کلش و دانه گندم که بالغ بر برداشت ۲۵ کیلوگرم ازت خالص از زمین است، زیاد برآورد شده است.

سپری تولید کلزا را در استان طی سال های اخیر پربار دانست و گفت: سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی جاری ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار بود که بواسطه بروز سرما و تگرگ این سطح به ۱۸۵۰ هکتار تقلیل یافت.

وی به رشد ۶۰ درصدی تولید کلزا درسال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: طبق برآورد‌ها پیش بینی می‌شود ۴ هزار و ۷۵۰ تن کلزا در استان تولید شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز