خبرگزاری کار ایران

در بیانیه نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای شمالغرب کشور مطرح کرد:

هر طرح و لایحه‌ای که مربوط به امور وکالت باشد، باید باهمفکری کانون‌های وکلا باشد

کد خبر : ۶۱۶۸۷۴

نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای دادگستری شمال غرب کشور، به میزبانی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، با شرکت اعضای هیات مدیره کانون‌های وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان و با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس اسکودا، روز گذشته تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست، حاضران بر موارد ذیل تاکید کردند: 

۱. اعضای هیات مدیره کانون‌های شرکت‌ّکننده در نشست، ضمن اذعان به محوریت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و با ملاحظه مسائل و مشکلات منطقه‌ای و مشترک و ضرورت همفکری و همگرایی بر یافتن راهکارهای کارشناسی مناسب جهت رفع این‌ مشکلات، بر استمرار نشست‌های منطقه‌ای و ارائه نتایج آن به عنوان پیشنهاد به اسکودا تاکید کردند. 

۲. با لحاظ تخصصی بودن قانونگذاری در حوزه وکالت، هر طرح و لایحه‌ای که مربوط به امور وکالت باشد، شایسته است با مشارکت و همفکری کانون‌های وکلای دادگستری صورت گیرد. 

۳. اقدام کانون‌های وکلای دادگستری در تعیین ظرفیت و پذیرش کارآموزان وکالت انحصاری نبوده و براساس نیازسنجی که توسط کمیسیون مقرر در تبصره ۱ ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۳۷۶ که اکثریت آن مقامات محترم قضایی هستند، صورت می‌گیرد.

۴. تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ که حق دسترسی آزاد مردم به وکیل را محدود می‌کند، خلاف اصل ۳۵ قانون اساسی و قواعد بین‌المللی و مغایر میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که به تصویب مجلس نیز رسیده و همچنین مغایر حقوق شهروندی بوده و این نشست به لحاظ در شرف انقضاء بودن مدت آزمایشی این قانون به حذف این تبصره در مصوبات آتی مجلس تاکید دارد.

۵. ثبت موسسات حقوقی بدون وکیل، مصداق عملی دخالت در امر وکالت و مشاوره حقوقی یا تظاهر به آن بوده و این نشست وضعیت فعلی را مغایر امنیت قضایی و حقوق مردم می‌داند.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز