خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری ترکیه:

تلاش‌هایی برای تغییر ساختار منطقه در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۳۶۷

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که تحولات اخیر در منطقه نشان می‌دهدکه تلاش‌های برای طراحی دوباره نقشه منطقه در حال انجام است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته طی یک سخنرانی‌ در استانبول به ارزیابی تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ ۲۴ ژوئن پرداخت و گفت: «با تصمیم برگزاری انتخابات زودهنگام همه توطئه‌ها علیه کشورمان را خنثی کردیم.»

اردوغان اظهار داشت، به نظر می‌رسد تلاش‌هایی برای اجرای طرحی برای تغییر ساختار منطقه، که از عراق و سوریه آغاز می‌شود، صورت می‌گیرد که در جلوگیری از اجرای این طرح نیز بیشترین مسئولیت بر دوش ترکیه است.»

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «روشن است که این طرح شامل تجزیه مناطقی از کشورمان نیز است. طراحان این نقشه تجزیه‌طلبانه گمان می‌کنند که ترکیه همان ترکیه قدیمی است. در حالی‌که ترکیه دیگر آن ترکیه قدیمی نسیت که در قبال فشارها تسلیم شود.»

وی با بیان این‌که منطقه و ترکیه در برهه حساسی به‌سر می‌برند، عنوان داشت چنین وضعیتی اتخاذ تصمیماتی سریع و اجرای مدبرانه آنها را اقتضا می‌کند و این امر، یکی از دلایل اجرای نظام سیاسی ریاستی است.

طبق این گزارش، پارلمان ترکیه روز گذشته لایحه برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ ۲۴ ژوئن سال جاری میلادی را تصویب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز