خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد:

چالش‌های پیش روی شرکت‌های توزیع برق در تابستان 97

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۷۵

مدیرعامل شرکت توانیرگفت: در سال جاری و به ویژه در فصل پیک، افزایش مصرف برق و کمبود نقدینگی از مهم‌ترین چالش های پیش روی شرکت های توزیع نیروی برق کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ مدیرعامل شرکت توانیر در نشست وزیر نیرو با مدیرعامل شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور گفت: امسال تابستان را سختی را پیش رو داریم؛ چرا که نه تنها با افزایش مصرف مواجه هستیم بلکه با کمبود نقدینگی نیز باید دست و پنجه نرم کنیم.

آرش کردی با اشاره به روش تعریف شده در بودجه سال جاری برای تخصیص منابع صنعت برق اظهارداشت: بر اساس قانون بودجه امسال، منابع صنعت برق ابتدا به حساب سازمان هدفمندی واریز و سپس به صنعت برق تخصیص خواهد یافت.

کردی تاکید کرد: شرکت توانیر تمام تلاش خود را برای روان سازی جریان نقدینگی به کارخواهد بست تا در خدمت رسانی به مردم خللی وارد نشود.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین به لزوم مدیریت مصرف برق و توجه جدی تر به اعمال راهکارهای کاهش مصرف نیز پرداخت و گفت: امسال با توجه به کمبود بارش ها، ظرفیت کمتری از نیروگاه‌های برق آبی را در اختیار خواهیم داشت که این موضوع وظایف شرکت های توزیع را در توجه به مدیریت مصرف بیش ازگذشته سنگین تر می کند.

وی همچنین از ضرورت نصب کنتورهای هوشمند بر روی مولدهای خود تامین و DG ها سخن گفت و یادآور شد: برای آگاهی از میزان نقشی که مولدهای خود تامین و DG ها در تامین برق ساعت های پیک دارند، باید برای اندازه‌پذیر کردن و مانیتور این سیستم‌ها، درهمین فرصت باقی مانده اقدام شود.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال با اشاره به رشد 3.3 درصدی مشترکان در سال 96، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در سال گذشته با وجود رشد 3.3 درصدی مشترکان، افزایش 7.7 درصدی مصرف برق را شاهد بودیم که این موضوع حکایت از روند فزاینده مصرف در کشور دارد که باید با دقت در این خصوص بررسی شود.

کردی تاکید کرد: اگر اعداد و ارقامی که برای مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است، محقق نشود، شرایط سخت ترخواهد شد.

مدیرعامل توانیر در عین حال به بحث تجدیدپذیرها هم اشاره کرد و گفت: روند احداث تجدیدپذیرها در استان‌های مختلف باید بر اساس برنامه توسعه ششم پیگیری شود؛ چرا که ظرفیت خاصی در برنامه برای توسعه تجدیدپذیرها پیش بینی شده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز