خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۴ درصدی بودجه کمیته امداد نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۰۱

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار کمیته امداد مصوب شده که نسبت به سال گذشته ۱۴درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، منصور قمشه در تشریح اعتبارات این نهاد در قانون بودجه سال ۹۴ افزود: ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی جهت اجرای طرح‌های اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.

وی جهت گیری بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۴ را براساس راهبردهای کلان این نهاد و در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد سرعت بخشیدن به توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت در بعد اقتصادی و فرهنگی اعلام کرد. قمشه در ادامه به اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر اشتغال زایی و کارآفرینی خانواده‌های تحت حمایت و اجرای قانون برنامه پنج ساله کشور مبنی بر خروج هر ساله ۱۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش با حمایت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: براساس قانون بودجه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مکلف شد تا مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال از مانده تسهیلات قرض الحسنه و رشد منابع یاد شده برای اشتغال زایی خانواده‌های کمیته امداد توسط بانک‌های کشور با معرفی این نهاد اقدام کند.

وی درارتباط با تحصیل رایگان فرزندان خانواده‌های کمیته امداد در دانشگاههای کشور، خاطر نشان کرد: به منظور اجرای برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران و بر اساس بودجه سال ۹۴ تحصیل فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی رایگان خواهد بود.

قمشه تصریح کرد: همچنین شهریه‌های مربوط به دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های علمی کاربردی و دوره‌های شبانه و مراکز آموزشی و پژوهشی غیر دولتی در ابتدای هر نیم سال تحصیلی از محل اعتبارات آن پرداخت خواهد شد.

معاون حقوقی و امورمجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به قانون برنامه پنج ساله کشور و قانون بودجه سال۹۴، اضافه کرد: بر این اساس مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای یک بار در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصوب معاف خواهند بود.

قمشه گفت: دستگاه‌های ارایه دهنده خدمات یاد شده موظف به ارایه خدمات به طور رایگان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور هستند.

قمشه افزود: امسال مبلغ یک هزار میلیارد ریال معادل زکات جمع آوری شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی مکلف هستند، منابع موضوع این بند را به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند و خزانه داری کل کشور مکلف است منابع واریزی را تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به نسبت مساوی برای اجرای مفاد به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی‌‌ همان مناطق اختصاص دهند.معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد افزود: براساس قانون بودجه، اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مخابراتی موظف شدند علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ۱۰ ریال از استفاده کنندگان خدمات مورد اشاره دریافت کنند که ۲۰ درصد این مبلغ جهت توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص یافت.

وی ضمن قدردانی از دولت و نمایندگان مجلس شورای در تصویب بودجه این نهاد خاطر نشان کرد: تبصره مرتبط با پرداخت وام اشتغال زایی از منابع صندوق توسعه ملی و تبصره مرتبط با مالیات سلامت در قانون بودجه سال ۹۳ با گنجانده شدن در قانون اخیرالتصویب تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تبدیل به احکامی دایمی شده است و دیگر نیازی به پیش بینی آن‌ها در قوانین بودجه سالیانه نیست.

قمشه تصریح کرد: امسال نیز پنج درصد از منابع این دو بند برای اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز