خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی:

همه مصرف‌کنندگان آب باید برای سازگاری با کم‌آبی تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۵۸۸

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که همه مصرف کنندگان آب باید برای سازگاری با کم آبی اهتمام و تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی امروز پنجشنبه در کارگروه آب کشاورزی استان خراسان شمالی تاکید کرد: همه مصرف کنندگان آب باید برای سازگاری با کم آبی اهتمام و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان فضای سبز باید همانند بهر برداران بخش کشاورزی نسبت به موضوع کم آبی کوشا و دغدغه‌مند باشد، تصریح کرد: تعادل بخشی به منابع و مصارف آب را باید به عنوان مصلحت و منفعت شخصی و عمومی پیگیری کنیم.

حجتی با اشاره به اینکه امروز منابع آب زیر زمینی را باید همانند قنات دیروز بدانیم، اظهار داشت: باید همچون نیاکان خود در حفظ و مصرف آب با رویکرد پایداری و خیرخواهی جمعی عمل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پایداری تولید مهمترین موضوعی است که باید با محوریت آب در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های و اقدامات متعددی برای مصرف بهینه آب دارد.

وی توسعه سامانه های نوین آبیاری از جمله اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای راندمان آبیاری عنوان کرد و افزود: تسهیلات توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بدون محدودیت اعتباری پرداخت می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی اقداماتی نظیر توسعه کشت‌های نشایی به جای بذرکاری؛ توسعه کشت‌های پاییزه به جای کشت بهاره و همچنین توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای را از دیگر اقدامات این وزارت برای ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی اعلام کرد.

حجتی توسعه آبخیزداری با مشارکت مردم را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت پوشش گیاهی و سفره های زیر زمینی برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز