خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد هفته‌پژوهش و فناوری مطرح شد؛

روند پژوهش در خراسان‌شمالی ایده‌ال نیست/ بودجه پژوهشی نباید حیاط خلوت دستگاه‌های اجرایی باشد

کد خبر : ۳۲۶۵۷۹

جلسه ستاد هفته پژوهش و فناوری خراسان‌شمالی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمود دلپسند، جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در جمع خبرنگاران گفت: برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها در راستای تبدیل محصول به تولید انبوه به لحاظ ساختار حمایتی موجود کشور، پژوهشگران کمتر می‌توانند موفق باشند، چراکه نتوانسته‌ایم پژوهشگران را به لحاظ ساختاری توانمندسازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگران کمتر با کار گروهی آشنا هستند، افزود: پژوهشگران برای تجاری‌سازی محصولات خود باید در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و ثبت حقوقی اقدام و یا اینکه افراد سرمایه‌گذار را با خود همراه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌شمالی درباره راه‌اندازی نشدن صندوق پژوهش و نوآوری استان هم اظهار داشت: در برنامه‌چهارم، استان‌ها ملزم به تشکیل این صندوق شدند اما خراسان‌شمالی نتوانست از این فرصت استفاده کند. در این صندوق غیر دولتی، سهم دولت حداکثر 49 درصد است و باید پژوهشگران و بخش خصوصی در این زمینه فعال شوند.

وی تصریح کرد: این صندوق می‌تواند بستر کمک‌گیری و پشتوانه پژوهشگر و پروژه‌گیری و صنعتِ نیازمند پژوهش باشد و در واقع صندوق، حلقه ارتباطی محققان، بازار و صنعت خواهد بود.

احمد محقر، دبیر کمیته‌های علمی و اجرایی هفته پژوهش استان هم با اشاره به تدوین نقشه جامع علمی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد تکلیفی اعتبارات خود را به امر پژوهش واقعی اختصاص دهند.

رئیس‌ دانشگاه بجنورد اظهار داشت: بودجه پژوهشی نباید حیاط خلوت دستگاه‌های اجرایی باشد، بلکه باید در راه پژوهش و تحقیقات هزینه شود.

محقر با اشاره به برخی پایان‌نامه‌ها که در قفسه کتابخانه‌ها خاک می‌خورد هم گفت: از این پایان نامه‌ها به عنوان مرجع استفاده می‌شود اما در اجرای پروژه کاربرد ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز