خبرگزاری کار ایران

اجرای «تابوت عهد» با موضوع رویداد ۱۱ سپتامبر

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۳۴۷

عماد قلی‌پور برای نخستین بار در ایران نمایشنامه «تابوت عهد» را با موضوع رویداد ۱۱ سپتامبر کارگردانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، نمایشنامه «تابوت عهد» نوشته نیل لبیوت برای نخستین در ایران توسط عماد قلی‌پور روی صحنه می‌رود. این نمایش اردیبهشت و خرداد سال جاری در تماشاخانه باران ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد و به زودی اسامی بازیگران آن منتشر می‌شود.

نمایشنامه «تابوت عهد» به‌صورت غیرمستقیم به رویداد ۱۱ سپتامبر می‌پردازد. این نمایشنامه‌ دربارهٔ دو نفر از اهالی نیویورک است که در صبحی تاریک و طولانی با خود و با یکدیگر مواجه می‌شوند.

لبیوت از نمایشنامه‌نویسان معاصر آمریکایی است و برای نخستین بار است که اثری از وی توسط فهمیه زاهدی به زبان فارسی ترجمه شده و روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است: «وقتی داشتم بر می‌گشتم، یه زن‌و دیدم که حیرون و سرگردون داشت عکس شوهرش رو به درو دیوار می‌چسبوند.»

عماد قلی‌پور متولد شهریور ۱۳۶۸نویسنده، بازیگر و کارگردان تئا‌تر است. وی دوره‌های بازیگری پیشرفته را در انگلستان و دوره‌های بازیگری و کارگردانی پیشرفته را در آکادمی هنرهای نمایش استاد سمندریان گذراند. قلی‌پور پیش از این به عنوان بازیگر در نمایش‌هایی چون «ماهرو» به کارگردانی مریم کاظمی و «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و فیلم‌های سینمایی «می‌خوام برقصم» به کارگردانی بهمن فرمان آرا و «بی‌قانون» به کارگردانی بهروز مبلوس‌باف حضور داشته‌است. وی در زمینه کارگردانی سه فیلم کوتاه «گاو»، «جنوب غرب» و «اصفهان من» و نمایش‌های «سوتفاهم» در حوزه هنری اصفهان سال ۱۳۹۲، «گلن‌گری گلن راس» در تماشاخانه استاد مشایخی سال ۱۳۹۳، «خرس» در حوزه هنری سال ۱۳۹۴ و «گره‌ای در تار و پود یک نقش» در تماشاخانه ناصرخسرو سال ۱۳۹۵ را در کارنامهٔ کاری خود دارد.

دلارا نوشین (مشاور کارگردان)، منا رمضانی (طراح صحنه)، سروش سوخته‌سرایی (موسیقی)، محمودرضا انشایی (طراح پوستر و عکاس) حسین دیردار (مدیر تولید)، آرزو رونقی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، بهار خالقی (دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه)، سعید جعفری (مدیر صحنه) و آوا فیاض (مدیر تبلیغات، روابط‌عمومی و مشاور رسانه‌ای) از عوامل این نمایش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز