خبرگزاری کار ایران

آغاز رزمایش مشترک نظامی کره‌جنوبی و آمریکا پس از یک ماه تاخیر

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۱۰

رزمایش نظامی سالیانه‌ آمریکا و کره جنوبی امروز آغاز شد. این رزمایش که قرار بود ماه گذشته میلادی برگزار شود، به‌خاطر بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، یک ماه به تعویق افتاده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا رزمایش نظامی سالیانه و مشترک‌شان را امروز –یکشنبه- آغاز کردند. این رزمایش مشترک قرار بود ماه گذشته میلادی انجام شود، اما به‌ دلیل بازی‌های زمستانی و کمک به ازسرگیری گفتگوهای میان کره‌جنوبی و کره‌شمالی، به تعویق افتاد. 

رزمایش «جوجه‌ عقاب» که معمولا عملیات زمینی، هوایی، دریایی و همچنین نیروهای ویژه را دربرمی‌گیرد، یک ماه ادامه خواهد داشت. دیگر رزمایش مشترک این دو کشور، با نام «کی ریزالو» که به صورت کامپیوتری شبیه‌سازی می‌شود، دو هفته دیگر، در نیمه ماه آوریل، آغاز خواهد شد. 

یک سخنگوی پنتاگون در ماه مارس گفت که در این دو رزمایش مشترک، ۲۳ هزار و ۷۰۰ نیروی آمریکایی و ۳۰۰ هزار نیروی کره‌جنوبی شرکت می‌کنند. مقام‌های نظامی در سئول اعلام کرده‌اند که مقیاس این رزمایش در حد و اندازه سال‌های پیش است.

رزمایش جوجه‌عقاب و کی ریزالو معمولا هر سال حدود ماه مارس برگزار می‌شوند، اما در سال جاری به بعد از المپیک زمستانی و پارالمپیک پیونگ‌چانگ موکول شدند که در ماه فوریه آغاز شد و ماه گذشته پایان یافت. 

کره‌شمالی که همواره این رزمایش مشترک را محکوم و آمریکا و کره‌جنوبی را به آماده‌سازی برای حمله به خود متهم می‌کرد، این بار درباره این مسئله سکوت کرده است.

«کیم جونگ‌ اون» رهبر کره شمالی در ماه مارس به هیات نمایندگی کره جنوبی که به پیونگ‌یانگ آمده بود، گفت که او وضعیت «مانور مشترک» را درک می‌کند. این خبر را «یو-یونگ چونگ»، رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی، داد که این هیئت را رهبری می‌کرد. 

مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی، یک ماه پیش از دیدار دو کره در ۲۷ آوریل رخ می‌دهد؛ این دیدار نخستین گفت‌وگوی میان این دو کشور پس از بیش از یک دهه خواهد بود.

انتظار می‌رود که «مون جائه-این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ‌اون در این دیدار درباره کنار گذشتن سلاح‌های هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و تلاش برای بهبود روابط میان دو کشور با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بنشینند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز