خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

توافق تجاری با سئول ممکن است تا زمان گفت‌وگو با کره‌شمالی معلق شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۵۰۱

رئیس‌جمهوری ایالات متده آمریکا گفت که پس از گفت‌وگو با کره‌شمالی در ماه آوریل، درباره قرارداد معافیت کره‌جنوبی از تعرفه‌های گمرکی فولاد تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته –پنج‌شنبه- گفت که ممکن است قرارداد تجاری را که چند روز قبل با کره‌جنوبی منعقد کرد، معلق کرد‌ه و تصمیم درباره آن را به بعد از توافق با کره‌شمالی بر سر برچیدن سلاح‌های هسته‌ای‌اش موکول کند. 

وی افزود: «ممکن است این قرارداد را به بعد از توافق با کره‌شمالی موکول کنم. می‌دانید چرا؟ چون کارت مهمی برای بازی است. می‌خواهم مطمئن شوم که با همه منصفانه رفتار می‌شود.»

مقام‌های ارشد رسمی ایالات متحده به‌طور محرمانه نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند که سئول حلقه‌ای ضعیف در اتحاد میان آمریکا-ژاپن- کره‌جنوبی است و شاید برای توافق با کره‌شمالی زود باشد. 

ترامپ در ماه جاری میلادی موافقت کرد که با «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، دیدار کند. مقام‌های کره‌جنوبی گفته‌اند که این ملاقات در پایان ماه می، پس از نشست سران دو کره در ماه آوریل، رخ خواهد داد. ترامپ در دیدار با کارگران ساختمانی در شهر اوهایو گفت: «در رابطه با کره‌جنوبی خیلی خوب پیش می‌رویم. باید دید چه پیش می‌آید. بی‌تردید لفاظی‌ها کمی آرام گرفته است.»

وزارت بازرگانی کره‌جنوبی دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که آمریکا موافقت کرده است، سئول را از تعرفه‌های گمرکی فولاد معاف کند. بنا بر اعلام وزارت بازرگانی کره‌جنوبی، آمریکا پذیرفت سئول را از تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد معاف کند و برای این کشور سهمیه واردات تعیین کند.

با این تصمیم جدید، کره‌جنوبی، سومین تأمین‌کننده بزرگ فولاد آمریکا، به نخستین متحد واشنگتن تبدیل می‌شود که به طور دائمی از تعرفه‌های گمرکی معاف می‌شود.

وزارت بازرگانی کره‌جنوبی همچنین اعلام کرد که سئول از سهمیه صادرات حدود دو میلیون و ۶۸۰ هزار تن فولاد، معادل ۷۰ درصد متوسط سالانه صادرات فولاد این کشور به آمریکا در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، و معاف از تعرفه‌های گمرکی جدید بهره‌مند خواهد شد.

پنجشنبه هفته گذشته، دونالد ترامپ تصمیم گرفت اتحادیه اروپا و شش کشور ثالث را به صورت موقت (تا اول ماه می) از تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم معاف کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز