خبرگزاری کار ایران

علاقه‌ام را به سپاهان هیچ وقت کتمان نکرده‌ام

آذری: من هم نباشم قلعه‌نویی باید بماند/ در اصفهان همه می‌گفتند آذری دیوانه شده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۰۰

مدیرعامل ذوب آهن در گفت و گویی نوروزی با ایلنا صحبت های جالبی را بر زبان‌ آورد.

به گزارش ایلنا، سال 96 برای ذوب آهن سال پرچالشی بود و سعید آذری در راس این مجموعه سال سختی را پشت‌سر گذاشت ولی مثل همیشه مدیریت کم اشتباه او و مجموعه باعث شد شاهد یکی از بهترین تیم‌های ایران در فصلی که گذشت باشیم. حضور موفق در آسیا و نتیاج خوب در لیگ برتر و آماده‌سازی مجموعه فولادشهر از دستاوردهای مهم مدیریت باشگاه ذوب آهن در سال 96 بود و همچنین انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی این تیم. با سعید آذری در مورد چالش‌های مدیریت ذوب آهن گفت‌وگو کردیم:

سال 96 برای ذوب آهن چطور بود؟

با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که داشتیم چیزهای زیادی یاد گرفتیم. کارهای جهادی یاد گرفتیم. به مسئولان فوتبال یاد دادیم که می‌شود یک زمین فوتبال را از صفر تا صدش را در چند ماه آماده کرد و این به عنوان یک الگو بود. با تمام سختی‌ها سال خوب تمام می‌شود. ما امسال چند نفر از بزرگان ورزشمان را از دست دادیم که ناراحت کننده بود. در کل سال خوبی داشتیم و تجارب جدیدی کسب کردیم.

سال پر فراز و نشیبی داشتید، چطور آن را مدیریت کردید؟

مدیریت کل مجموعه است مدیریت شخص من نیست. ما یک تیم مدیریتی بزرگی داریم و مدیریت انسان بزرگی مثل امیر قلعه‌نویی و قهرمانان شایسته و خوب تیم ما است که باعث شده مجموعه موفقی باشیم و فکر می‌کنم با کار گروهی برخی از بحران‌ها را توانستیم از سر راه برداریم.

در یک مقطع خصوصا بعد از باخت پرگل مقابل پرسپولیس فشارها علیه مدیریت برای برکناری کادرفنی زیاد شد ولی شما حمایت کردید و نتیجه‌اش را هم دیدید. آن مقطع چطور گذشت؟

من مقطعی صحبت نمی‌کنم. این شیوه مدیریت من از سال 83 تا الان است. خودم مربی بودم و از مربیگری وارد عرصه مدیریت شدم این حق را برای مربی قائلم که به زمان نیاز دارد، به امنیت شغلی نیاز دارد، بحث فقط در مورد قلعه‌نویی نیست و از وقتی مدیر شدم این شیوه من بوده است. قلعه‌نویی هم در این فصل چالش‌های زیادی روبرویش داشته است و این آدم بزرگ باید مورد حمایت قرار می‌گرفت و هیات مدیره هم حمایت کرد و الان خدا را شکر در لیگ برتر و رقابت‌های آسیایی نتایج خوبی کسب کرده‌ایم.

یکی از دستاوردهای مدیریتی شما در سال 96 آماده‌کردن به موقع ورزشگاه فولادشهر در فرصت کم بود.

روزی که بازسازی ورزشگاه را آغاز کردیم همه می‌گفتند آذری دیوانه شده است ولی مطمئن بودم با پتانسیلی که در مجموعه وجود دارد و افراد کاربلدی که حضور دارند می‌شود در زمان مشخص این کار را انجام داد و واقعاً ما با دست خالی این کار را انجام دادیم و پیمانکار پروژه با وجود اینکه نتوانستیم تعهداتمان را در قبالش انجام دهیم ولی به خوبی ورزشگاه را در زمان لازم تحویل داد و خدا را شکر می‌کنیم چمنی در بازی‌های لیگ و آسیایی در فولادشهر دیده می‌شود که آبروی فوتبال اصفهان است. ما همه تلاشمان رسیدن به یک سطح استاندارد بین‌المللی بود چرا که نماینده کشورمان هستیم و خدا را شکر می‌کنیم این کار جهادی و خوب به بهترین شکل انجام شد و امروز یک چمن استثنائی داریم

فصل آینده با همین کادرفنی ادامه همکاری خواهید داد؟

من قبلاً هم گفته بودم تعهدات خودم تا پایان فصل است. امیر قلعه‌نویی باید اینجا بماند و با قدرت به کارش ادامه دهد. وجود امثال آذری اهمیت چندانی ندارد. تعهدات من تا پایان فصل است و به بهترین نحو آن را انجام می‌دهم و بعد از آن تصمیم گرفته می‌شود آذری بماند یا نماند. اگر ببینم شرایط کار کردن وجود دارد در خدمت باشگاه هستیم و اگر با توجه به منابعی که در اختیارمان می‌گذارند امکان کار کردن فراهم نبود سد پیشرفت ذوب‌آهن نخواهم شد. در طول این سالها با تمام عشقم برای ذوب آهن کار کردم و خدا هم کمکم کرد. در اینجا همکاران خوبی دارم که نقش پررنگی در موفقیت‌ها داشتند و اگر به موفقیتی رسیدیم تلاش این مجموعه از کارخانه ذوب آهن گرفته تا هیات مدیره و... است و من هم کارمند کوچک این مجموعه محسوب می‌شوم.

سپاهان به عنوان رقیب سنتی شما فصل خوبی سپری نکرده است. نسبت به این موضوع چه احساسی دارید؟

اتفاقی که برای سپاهان افتاده ناراحت کننده است. من سپاهان را با تمام وجودم دوست دارم و امیدوارم نتایج خوبی بگیرد و از این شرایط خارج شود. ذوب آهن و سپاهان با وجود همدیگر یک هویت تعیین‌کننده برای فوتبال اصفهان هستند و اگر یکی از آنها تضعیف شود برای طرف دیگر خوب نیست. خدا را شکر منصور ابراهیم‌زاده هم آمده است و یک مربی کاربلد است و امیدوارم 5 بازی بعدی‌‌اش را ببرد. من به عنوان یک اصفهانی هیچ وقت علاقه‌ام را به سپاهان کتمان نمی‌کنم و همیشه گفته‌ام من یک اصفهانی هستم که به عنوان رقیب در حوزه حقوقی و یک تیم خوب در حوزه حقیقی آن را دوست دارم و روزهای بهتری برای آنها آرزو داریم و هر کمکی هم بتوانیم به آنها می‌کنیم.

بهترین خاطره‌تان از سال 96 چه بود؟

خاطراتی که داریم همه‌اش خوب است و خاطره بدی ندارم. من آدم خوشبختی‌ام که مدیرعامل ذوب آهن هستم و داشتن دوستان و همکاران و مربیان خوب همه‌اش خاطره خوب است ولی رساندن ورزشگاه فولادشهر به رقابت‌های آسیایی بهترین اتفاقی بود که برای ما افتاد. بهترین خاطره‌ام زمانی بود که سوت بازی با آیزاول را در این ورزشگاه زدند در حالیکه می‌گفتند آذری دیوانه شده است و نمی‌تواند ورزشگاه را آماده کند.

بیشترین عیدی را به چه کسی می‌دهید؟

خیلی وضع مالی خوبی ندارم ولی بیشترین عیدی را به بچه‌های زحمتکش کارخانه ذوب‌آهن می‌دهم.

می‌گویند اصفهانی‌ها کمتر پول خرج ‌می‌کنند. درست است؟

اصفهانی‌ها مدیر و مدبر هستند و پولشان را به جا خرج می‌کنند و از ولخرجی پرهیز می‌کنند. خسیس نیستند و به جایش درست خرج می‌کنند. آیا کسی از دو باشگاه اصفهان مبلغی طلبکار است؟ آیا دولت می‌آید 110 میلیارد پول می‌دهد می‌گوید بروید بدهی‌هایتان را پرداخت کنید؟ این نشان دهنده این است که پول اصفهانی‌ها حساب و کتاب دارد و به جا هم خرج می‌شود. نه دستشان جلوی کسی دراز است و نه حق کسی را ضایع می‌کنند و نه 110 میلیارد از دولت برای بدهی‌هایشان می‌گیرند.

آرزویتان در سال 97 چیست؟

آرزوم این است که همه هموطنان عزیزم از این وضع وحشتناک اقتصادی نجات پیدا کنند و امید به زندگی مردم افزایش پیدا کند و زندگی سخت مردم کمی بهتر شود. دولت آقای روحانی دولت امید است و چشم امید همه به ایشان است و تلاش‌های زیادی هم انجام دادند ولی انتظارات بیشتر است. سلامتی برای هموطنان عزیزم دیگر آرزوی من است و البته شکستن تابوی ممنوعیت حضور خانم‌ها در ورزشگاه است.

هنوز از 3 بازیکنتان که نیم فصل به تراکتورسازی رفتند دلگیر هستید؟

آن سه بازیکن شاگرد من نیستند بلکه شاگرد مجموعه ذوب آهن هستند. در موفقیت‌های چند ساله اخیر ذوب آهن نقش داشتند و قهرمان باشگاه هستند و زحمات زیادی کشیدند. گله من از این 3 بازیکن نیست و از آنهایی است که تمرکز این بازیکنان را به هم زده بودند. این عزیزان 2 سال دیگر بعد از خدمتشان با ما قرارداد دارند و نه تنه این نفرات، بلکه هادی محمدی و محمدامین بهرامی هم که به سربازی رفتند به جمع ما برمیگردند و قدمشان روی چشم.

با یحیی گل محمدی آشتی کردید؟

من با یحیی رفیقم و او لطف کرد فوت عمه من را به من تسلیت گفت و با هم در تماسیم. اختلاف نظر های ورزشی در حوزه انسانی جایی ندارد و گل‌محمدی قهرمان ملی ما است و زحمات زیادی برای ذوب آهن کشیده است و مشکلی با هم نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز