خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد:

حفظ محیط زیست تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث طبیعی گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۷۵۰

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از گردشگران نوروزی خواست تا با حفظ محیط زیست و اجتناب از روشن کردن آتش، میراث طبیعی این سرزمین را صیانت کرده و امانت داری برای نسل‌های آتی باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در تشریح روند ارائه خدمات به گردشگران نوروزی با ابراز خرسندی از آمار ورود گردشگران به استان و رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل،بر لزوم رعایت موازین زیست محیطی از سوی گردشگران تاکید کرد.

وی با اشاره به آتش سوزی روزهای اخیر در برخی مناطق گردشگری استان و ابراز تاسف از نقش آفرینی عوامل انسانی در به وقوع پیوستن این حادثه، اذعان داشت: گیلان با داشتنی طبیعتی بکر و جاذبه های ارزشمند طبیعی و تاریخی،طلای سبز و سرمایه ملی کشور به شمار می آید که حفظ آن یک ضرورت همگانی و وظیفه‌ای فرابخشی است.

این مسئول،رفتار دوستانه با طبیعت را راهکاری برای توسعه گردشگری پایدار قلمداد کرد و افزود: واکاوی رفتارهای محیط زیستی گردشگران که رابطه مستقیمی با حفظ و صیانت از میراث طبیعی دارد،باید بصورت همگانی مورد بررسی قرار گیرد که در این بحث تشکل‌های مردم نهاد،گروه های دوستدار محیط زیست و میراث فرهنگی در کنار دستگاه های اجرایی و نظارتی قرار می گیرند.

علیزاده با بیان این مطلب که پوشش گیاهی مناطق مختلف گیلان به ویژه جنگل‌ها از جمله مهم‌ترین و چشم‌نوازترین جلوه‌های طبیعی و گردشگری استان به شمار می‌آید،از گردشگران خواست تا با حفظ محیط زیست و اجتناب از روشن کردن آتش در فضای باز ،میراث طبیعی این سرزمین را صیانت نموده و امانت داری برای نسل های آتی باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان از اصلاح برخی غرفه های عرضه صنایع‌دستی که روز گذشته به دلیل وزش شدید بادگرم دچار آسیب شده بود خبر داد و یادآور شد: هنرمندان صنایع دستی گیلان با بهره گیری از فرهنگ و هنر نیاکان این اقلیم در خلق تولیدات سنتی با قابلیتی کارآمد اقدام کرده اند؛ لذا گردشگران با خرید این اقلام علاوه بر احیا و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل گیلان،از تولیدات داخلی حمایت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز