خبرگزاری کار ایران

سرپرست محیط زیست کردستان :

کردستان خواستار توسعه متناسب با شرایط محیط زیستی استان است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۱۸۴

سرپرست محیط زیست کردستان گفت: محیط زیست، بستر و زمینه توسعه است و محیط زیست کردستان خواستار توسعه و اشتغال متناسب با شرایط محیط زیستی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوروش زارعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه رسانه ها با اطلاع رسانی در عرصه محیط زیست می توانند نقش مهمی را در حفظ و پایداری طبیعت ایفا کنند، گفت: در سیاست های کلان کشور همواره پاسداری و بازبینی و حساسیت در قبال محیط زیست وجود داشته است.

وی اظهار داشت: تحلیل و دیدگاه تقابل توسعه و محیط زیست قابل پذیرش نیست چرا که محیط زیست خود عامل توسعه قلمداد می شود به عبارتی بهره مندی از پتانسیل های طبیعی در بروز توسعه تاثیر گذار است.

زارعی استفاده از امکانات طبیعی را فراتر از نیاز جایز ندانست و گفت: در بهره مندی از ظرفیت های محیط زیست بایستی صرفا نیاز فعلی و آینده تامین شود، چنین رویکردی به دیدگاه اکولوژیک تعبیر می شود.

سرپرست محیط زیست کردستان رسالت این نهاد را معطوف به چهار منطقه دانست و عنوان کرد: پارک ملی، آثار طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش و نیز منطقه حفاظت شده جزو قلمرو فعالیت محیط زیست به شمار می رود.

زارعی به اخطار نهاد محیط زیست در سال جاری به صنایع آلاینده جهت ممانعت از آلودگی‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ۵۳ مورد اخطار به واحد های صنعتی و خدماتی داده شده که ۲۰ مورد از اخطار ها رفع مشکل شده و مابقی نیز منجر به دستور تعطیل شده است.

زارعی آموزش همگانی به آحاد جامعه را در خصوص حفظ محیط زیست مهم ارزیابی و عنوان کرد: به رغم کمبود اعتبارات مالی امشال ۱۷۵ هزار نفر ساعت آموزش به عموم مردم انجام شده است.

وی همچنین به تعداد واژگونی تانکر های حامل مواد سوخت هم اشاره کرد و گفت: امسال ۲۴ مورد واژگونی تانکر در استان رخ داده که عمده واژگونی در محور مواصلاتی سنندج_ مریوان و محور سنندج_ دیواندره بوده است.

زارعی گفت: مشکل مدیریت پسماند هنوز در استان حل نشده است و از مرحله تفکیک از مبدا تا بازیافت نیازمند اقدام جدی و عملی هستیم.

سرپرست محیط زیست کردستان چهار درخواست خود را خطاب به مسئولان بیان می کند و اظهار داشت: تامین اعتبارات در راستای آموزش همگانی، کمک به ساخت اداره محیط زیست در سه شهرستان سنندج، دهگلان و دیواندره و نیز افزودن مزایا و حقوق پرسنل نهاد مذکور و در نهایت کمک به استقرار صنایع پاک و الزام محیط زیستی از جمله موارد مورد تاکید عنوان شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز