خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران گیلان به ایلنا خبر داد؛

آتش در جنگل‌های گیلان مهار شد/برآورد اولیه‌ای از خسارت‌ها تا پایان امشب مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۶۳

مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان از اطفای کامل آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر کل آتش‌سوزی در شهرستان‌های استان گیلان مهار شده و آتش‌سوزی فعالی نداریم.

عباس صابر (مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از اطفای کامل آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر تحقیقا، کل آتش‌سوزی در شهرستان‌های استان گیلان مهار شده و آتش‌سوزی فعالی نداریم. معمولا همکاران منابع طبیعی وقتی آتش مهار می‌شود،  باید با کوله‌پشتی‌هایی به داخل جنگل بروند تا اگر آتش کنده‌ای یا درختی هنوز به‌طور کامل خاموش نشده، آن را خاموش کنند تا مجددا آتش فعال نشود.

وی افزود: براساس آن چیزی که به ما گزارش شد، آتش‌سوزی از روز گذشته ساعت ۱۱ آغاز شد و به مناطقی از جنگل‌های سیاهکل، لاهیجان، ماسال، املش رودسر و اکثر شهرستان‌های گیلان سرایت کرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر سرعت باد را داشتیم و شاهد افزایش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه بودیم، ادامه داد: شب گذشته دما در برخی مناطق جنگلی بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بود و همه این عوامل باعث شد که این آتش‌سوزی رخ دهد و به مناطق بیشتری سرایت کند.

صابر ضمن اشاره به اینکه هنوز وسعت آتش‌سوزی و خسارت به جنگل گیلان برآورد نشده است، گفت: به نظر می‌رسد تا پایان شب برآورد اولیه‌ای از خسارت‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز