خبرگزاری کار ایران

نگرانی از انحلال انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهاباد؛

سرپرست روابط کار آذربایجان غربی: سلامت انتخابات هیات مدیره تایید شده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۷۹

با وجود گذشت سه ماه از انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهاباد و حومه، اعتبارنامه منتخبان آن صادر نشده و این نگرانی وجود دارد که تنها نهاد صنفی مشروع و قانونی کارگران ساختمانی مهاباد منحل شود.

«ادریس کاکه‌رشی» رئیس جدید انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهاباد و حومه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تشریح نگرانی‌هایی که حول انحلال این انجمن صنفی کارگری قانونی و مشروع وجود دارد، گفت: با گذشت سه ماه از انتخابات هیات مدیره‌ی تنها نهاد صنفی کارگران ساختمانی مهاباد، اعتبارنامه منتخبان آن صادر نشده و این نگرانی وجود دارد که انتخابات این انجمن صنفی کارگری منحل شود.

وی با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره در دی ماه سال جاری با حضور نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی، فرمانداری، روسای تشکلات کارگری استان، کارشناسان حراست استان و نظارت پنج نفر از اعضای انجمن برگزار شده بود، افزود: در پایان پنج نفر به عنوان عضو هیات مدیره و یک نفر به عنوان بازرس انتخاب شدند و صحت انتخابات به تایید کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط و ناظر رسید، با این حال به علت شکایت رئیس پیشین این انجمن صنفی که در لیست منتخبان هم هست، صدور اعتبارنامه‌ها فعلا متوقف شده است.

کاکه‌رشی افزود: آقای پازند بر این مبنا شکایت کرده است که کسانی که در انتخابات شرکت کرده بودند ارتباطی با انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهاباد نداشته‌اند؛ اما کیست که نداند تمامی کسانی که می‌خواهند رای بدهند در هنگام ورود به جلسه باید با کارت ملی وارد شوند لذا نمی‌توان به‌صورت اتوبوسی کسانی را برای رای دادن آورد. ضمن اینکه همانطور که گفتم فرماندار شهرستان مهاباد صحت انتخابات را تایید کرده و پیگیر آن است که هرچه سریعتر اعتبارنامه منتخبان صادر شود.  

 رئیس جدید انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهاباد و حومه با بیان اینکه دست‌هایی پشت پرده هستند که می‌خواهند نهاد صنفی کارگران ساختمانی شهرستان مهاباد با هزاران عضو را منحل کنند، گفت: وقتی خود آقای پازند در این انتخابات رای آورده‌اند چطور می‌توانند به انتخابات معترض شوند. لذا اگر واقعا برخلاف شواهد، اعتقاد دارند که تخلفی صورت گرفته، بهتر است استعفا دهند؛ نه اینکه همچنان با شکایت‌های بی‌دلیل خود تلاش کنند به انجمن صنفی که کارگران ساختمانی با هزار امید در آن عضو شده‌اند، آسیب وارد کند. همین حالا تمامی کارهای اداری مربوط به کارگران عضو بر زمین مانده است.

کاکه‌رشی افزود: از طرفی به‌رغم اینکه اعتبارنامه اعضای پیشین هیات مدیره انجمن پیشین منقضی شده است؛ اما  همچنان تابلوی انجمن صنفی بر سر در منزل آقای پازند نصب است و مطابق مستندات ایشان کماکان هر روز به عنوانی از کارگران بابت عضویت و بیمه کارگران ساختمانی هزینه می‌گیرد.

در همین‌باره حجت معصومی (سرپرست روابط کار اداره کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی)، به ایلنا گفت: صحت و سلامت انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهاباد به تایید اداره کار محل رسیده و شکی در سلامت آن نیست؛ با این حال یک نفر از اعضا شکایتی در این‌باره ارئه کرده که باید حسب وظیفه به آن رسیدگی کرد. لذا تاکید دارم که این روال عادی رسیدگی به یک انتخابات است و ربطی به شکایت یک فرد خاص ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز