خبرگزاری کار ایران

جدیدترین تحولات میدانی از تهاجم نظامی ترکیه به عفرین

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۹۸۴

ارتش ترکیه و شورشیان مورد حمایت آن، امروز توانستند پنج منطقه دیگر در عفرین سوریه را تحت اشغال خود درآورند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان گروه شورشی «ارتش آزاد سوریه»، امروز- یکشنبه- پنج منطقه جدید در عفرین سوریه را از کنترل شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» و «نیروهای دموکراتیک سوریه» خارج کردند.

روستاهای «قره‌تپه» و «قسطل کجک» از توابع شهرک «شران» در شمال شرقی عفرین و «خالدیه» و «جبول» از توابع مرکز عفرین و روستای «کانه‌کاور» از توابع شهرک «جندیرس» از مناطق تحت تصرف نیروهای ترکیه طی امروز بوده است.

به این ترتیب، تعداد مناطقی که ترکیه در چارچوب عملیات نظامی «شاخه زیتون» کنترل آنها را به دست گرفته است به ۱۷۶ منطقه افزایش یافته است که شامل پنج ناحیه، ۱۴۰ روستا و ۳۱ مرکز استراتژیک می‌شود.

همزمان با نزدیک شدن نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان ارتش آزاد به دروازه‌های شهر عفرین، شبه‌نظامیان کرد سوریه بر شدت مقاومت خود افزوده‌اند. خبرگزاری‌های ترکیه مدعی می‌شوند که این شبه‌نظامیان از غیرنظامیان در داخل شهر به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. 

ارتش ترکیه از ۲۰ ژانویه گذشته، با همراهی شورشیان مورد حمایت خود مواضع شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه را هدف حملات قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز