خبرگزاری کار ایران

دفاع نخست‌وزیر ترکیه از استفاده از تانک‌های «لئوپارد ۲» در سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۹۵

نخست‌وزیر ترکیه انتقادهای آلمان از استفاده از تانک‌های «لئوپارد ۲» در عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه را بی‌اساس خواند و تاکید کرد که ترکیه این تانک‌ها را برای چنین روزی خریده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درخصوص انتقادها از استفاده ارتش این کشور از تانک‌های آلمانی «لئوپارد ۲» در عملیات نظامی «شاخه زیتون»، گفت: «ما این تانک‌ها را برای چنین روزی خریده‌ایم، برای زمانی که مورد حمله واقع شویم. پس از این تانک‌ها چه زمانی و در چه شرایطی می‌باید استفاده می‌کردیم؟»

ییلدریم در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود که استفاده از این تانک‌ها از سوی ترکیه در عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه «امری بدیهی» است.

نخست‌وزیر ترکیه تصریح کرد، تنها محدودیتی که آلمان به هنگام فروش این تانک‌ها تعیین کرده این بوده است که ترکیه حق فروش آن‌ها را ندارد و نمی‌باید آن‌ها را به طور رایگان در اختیار کشور دیگری قرار دهد.

بر اساس این گزارش، آلمان از دولت ترکیه به خاطر استفاده از این تانک‌ها در جنگ علیه «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه به شدت انتقاد می‌کند. «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان پیشتر گفته بود که آلمان از تجهیز این تانک‌ها به پوشش‌های ضد مین خودداری خواهد کرد.

ارتش آلمان بین سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ تعداد ۳۵۴ تانک «لئوپارد ۲» در اختیار ترکیه قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز