خبرگزاری کار ایران

مقیمی مطرح کرد:

تشریح اولویت‌های استانداری برای سال ٩٧

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۸۰۸

استاندار تهران تاکید کرد: توجه به توسعه شرکت‌‌های دانش‌بنیان، پارک‌‌‌های علم و فناوری و افزایش بهره‌وری با اصلاح ساختار واحدهای تعطیل و نیمه‌‌تعطیل در اولویت برنامه‌‌های استان در سال ٩٧ است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در محل استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای سیاست‌‌‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری، از اولویت‌‌های برنامه‌‌‌ریزی در استان است، گفت: با توجه به محدودیت شعاع ١٢٠ کیلومتری در ایجادصنایع جدید و پروژه‌‌های دارای آلایندگی بالا، عمده برنامه‌‌‌ریزی‌‌ها در استان تهران بر صنایع موجود است.

وی افزود: توجه به اجرای طرح ها و توسعه شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان در سال ٩٧ در استان تهران اولویت است و در این بخش از برنامه رؤسای دانشگاه‌‌ها استقبال می‌کنیم.

استاندار تهران با تأکید بر ضرورت توسعه شرکت‌‌های دانش‌بنیان و پارک‌‌‌های علم و فناوری در سال ٩٧ اظهار داشت: افزایش بهره‌‌وری با اصلاح ساختار، نوسازی فنی واحدهای صنعتی و اقتصادی موجود و افزودن سرمایه‌های موجود به جریان تولید از اولویت‌‌های استان در سال آینده است.

مقیمی با بیان اینکه براساس برنامه‌‌ریزی‌‌ها رشد اقتصادی در کشور باید به هشت درصد برسد، تصریح کرد: ٢.٥ درصد از رشد اقتصادی باید از محل بهره‌‌وری محقق شود و نیاز است تا بنگاه‌‌های اقتصادی موجود با امکان رقابت در بازار به بهره‌‌وری بالاتر دست یابند.

وی ادامه داد: فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌‌‌تعطیل با اصلاح ساختارها از برنامه‌‌‌های مهم دیگری است که در سال ٩٧ باید در دستورکار برنامه‌‌ریزی‌‌های استان قرار بگیرد.

استاندار تهران جدی گرفتن طرح توسعه عرصه‌های فضای سبز را از سوی شهرداران استان خواستار شد و در حاشیه آغاز طرح توسعه و نهال‌‌کاری فاز دوم پارک جنگلی ریه در شهرستان بهارستان، طرح توسعه عرصه‌‌های فضای سبز و منابع طبیعی را از اولویت‌‌های برنامه‌های بلندمدت کاهش آلودگی هوای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی طرح‌‌های خوبی با موضوع توسعه فضای سبز در شهرهای استان اجرا می‌‌شود.

مقیمی با ذکر این مطلب که میزان سرانه فضای سبز در شهرهای استان از شهری به شهر دیگر متفاوت است، ابراز داشت: طبق طرح جامع شهرها، سرانه استاندارد فضای سبز به میزان ١٥ متر مربع در شهرها است که البته مؤلفه جمعیت در افزایش یا کاهش این میزان سرانه لحاظ می‌‌شود.

استاندار تهران اضافه کرد: در شهرستان بهارستان توسعه فضای سبز به میزان ٥٠ هکتار با مشارکت شهرداری گلستان و ایجاد کمربند سبز به منظور کاهش آلودگی هوای استان تهران از سوی اداره کل منابع طبیعی استان در حال اجراست.

مقیمی ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری بین نسل جوان و دانش‌‌آموزان را رسمی پسندیده دانست و بیان کرد: ترویج درخت کاری بین دانش‌‌آموزان موجب نهادینه شدن این سنت نیکو بین مردم خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده بهینه در مصرف آب یادآور شد: به منظور استفاده صحیح و بهینه در مصرف آب طرح‌‌های اجرا و توسعه شبکه‌‌های فاضلاب را در شهرهای استان عملیاتی می‌کنیم و از پسآب تصفیه شده برای آبیاری عرصه‌‌های فضای سبز استفاده خواهیم کرد.

در حاشیه این مراسم استاندار تهران از خانواده‌های شهیدان رحیم علی قاسمپور، سیدمحمدحسین و سیدموسی حسینی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز